حبيبي: تروريسم در عراق و سوريه نفس‌هاي آخر را مي‌كشد

حبيبي: تروريسم در عراق و سوريه نفس‌هاي آخر را مي‌كشد

تهران - ايرنا - دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: تروريسم در عراق و سوريه نفس‌هاي آخر را مي‌كشد و آمريكايي‌ها هيچ سودي از اين راهبرد جنايتكارانه نخواهند برد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي حزب مؤتلفه اسلامي، محمدنبي حبيبي در پايان نشست دبيران اين حزب با اشاره به پيروزي‌هاي ارتش سوريه و عراق در نبرد با تروريست ها اظهار كرد: ارتش سوريه و عراق به سرعت پيش مي‌روند؛ كشته شدن تروريست جگرخوار در جريان درگيري در شمال لاذقيه نشان داد هيچ تروريستي از مجازات مصون نخواهد بود، همه كساني كه مرتكب جنايات جنگي شدند در اين نبرد حق و باطل به سزاي اعمال ننگين خود خواهند رسيد.
وي موضع آمريكا در مبارزه با تروريسم را منافقانه خواند و افزود: تروريسم نتيجه اشغالگري آمريكا در عراق و دخالت آنها در سوريه و ميدان دادن به سياستهاي تجاوزكارانه عربستان سعودي است؛ اكنون تروريسم در عراق و سوريه نفس‌هاي آخر را مي‌كشند و آمريكايي‌ها هيچ سودي از اين راهبرد جنايتكارانه نخواهند برد.
حبيبي با اشاره به حضور قدرتمندانه ايران در منطقه تصريح كرد: ايران اجازه نمي‌دهد تروريستها به جنايات خود ادامه دهند آمريكا و اروپا بايد فكري براي امنيت خود بكنند؛ تروريست‌ها به هيچ دولتي رحم نخواهند كرد، آثار وجودي آنها در آغاز سال 95 در اروپا را هر كسي مي‌تواند لمس كند.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي همچنين با اشاره به موضع گستاخانه جان كري مبني بر مهار قدرت منطقه ايران گفت: دولت بايد نسبت به مواضع تجاوزكارانه آمريكا موضع انقلابي بگيرد.
حبيبي با بيان اين كه آمريكايي‌ها همچنان بر طبل برعهدي و نقض عهد مي‌كوبند افزود: آنها مي‌خواهند ما را دوباره به دالان‌هاي گفت و گو بكشانند كه هيچ فايده‌اي جز تامين منافع آنها در منطقه ندارد.
وي اضافه كرد: اظهارات جان كري نشان داد هشدارهاي مقام معظم رهبري در حرم رضوي مبني بر اينكه برجام 2 و 3 خواست و سياست آمريكاست فوق‌العاده جدي است و دولت نبايد در اين دام خطرناك گرفتار شود.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: سكوت در برابر سياست‌هاي تجاوزكارانه آمريكا آنها را جري‌تر مي‌كند؛ آمريكا بي مهابا از جنايات آل سعود در يمن و بحرين حمايت مي‌كند و مسلما براي اين حمايت هزينه خواهد پرداخت.
حبيبي افزود: ارنست مونيز وزير انرژي آمريكا مي‌گويد پاره كردن برجام توسط رئيس جمهور بعدي امكان‌پذير است؛ آنها ازهم اكنون پيش‌بيني مي‌كنند چه سرنوشتي برجام را تهديد مي‌كند اما عملا كاري هم انجام نمي‌دهند.
وي با اشاره به اين گفته رئيس جمهوري كه اگر برجام نبود حتي يك بشكه نفت هم نمي‌توانستيم بفروشيم، اظهار داشت: اين حرف درست نيست؛ ما قبل از برجام در دولت گذشته روزي يك ميليون بشكه نفت مي‌فروختيم اين در حالي بود كه قيمت نفت چهار برابر قيمت كنوني بود، بسياري معتقدند اگر برجام نبود قيمت نفت به اين حد از كاهش نمي‌رسيد،‌دست‌اندركاران اقتصادي مي‌گويند سوئيفت باز است ولي نمي‌توانند ال سي باز كنند.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي همچنين با اشاره به مواضع اوباما در نشست امنيت هسته‌اي كه گفته بود 'روح برجام تغيير رفتار ايران است' گفت: چنين تفسيري از برجام فقط مقاصد پنهاني آمريكا را آشكار مي‌كند؛ به عقيده ما جسم و روح برجام بايد برداشتن تحريم‌هاي ظالمانه باشد و پايان دروغ‌پردازي آمريكا در متهم كردن ايران به دستيابي به سلاح هسته‌اي است. اين را دنيا قبول كرده آمريكايي‌ها هم بايد قبول كنند و نبايد سندي را زير پا بگذارند كه امضاء 1+5 پاي آن است.
حبيبي همچنين در مورد گزارش جديد مركز آمار در خصوص بيكاري بويژه آمار بيكاري تحصيل‌كرده‌ها اظهار داشت: بر اساس داده‌هاي مركز آمار ايران، بيش از يك ميليون نفر از تحصيل كرده‌هاي ما بيكارند؛ يكي از سياست هاي اعلام شده اقتصاد مقاومتي تكيه بر اقتصاد دانش بنيان از طريق تحصيل‌كرده‌هاي ماست.
وي افزود: دولت بايد در اين وادي طي دو سال گذشته گام برمي‌داشت كه متأسفانه كوتاهي‌هايي ديده مي‌شود.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي افزود: دولت بايد در بودجه 95 و برنامه همين سال دقيقا 10 گامي كه مقام معظم رهبري در حرم رضوي در عملياتي كردن اقتصاد مقاومتي از آن ياد كردند را بردارد.
حبيبي ادامه داد: مجلس به هنگام تصويب بودجه 95 بايد اين دقت را داشته باشد كه اين گام‌هاي عملي را در ماده و تبصره‌ها و بندهاي بودجه ببيند والا در پايان سال نمي‌توان كارنامه‌اي موفق از اقدام و عمل اقتصاد مقاومتي ارائه داد.
حبيبي ادامه داد: دولت در پايان سال عمر چهار ساله اول خود قرار دارد وعده‌هاي 100 روزه پايان يافته و دولت لازم است گامهاي جديد بردارد.
وي در عين حال با گراميداشت ياد شهيد صياد شيرازي و نيز چهلمين روز درگذشت فرج الله سلحشور گفت: شهيد صياد شيرازي نمونه يك فرمانده شجاع ارتش اسلام بود؛ شجاعت او در عمليات مرصاد كمر منافقين را در تجاوز به خاك ايران اسلامي شكست يادش گرامي و راهش پررهرو باد.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي در مورد جايگاه سلحشور در هنر ملي تصريح كرد: نام سلحشور در جهان اسلام يك نام شناخته شده است؛ او با اثر يوسف پيامبر مرزهاي هنر را در جهان فتح كرد و آثار او مروج اسلام و انقلاب و فرهنگ مقاومت در جهان اسلام است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا