شاخص کل درجا زد؛

خودرویی‌ها در صدر برترین گروه‌های بازار

خودرویی‌ها در صدر برترین گروه‌های بازار

در داد و ستدهای امروز، شاخص کل با افتی 18 واحدی مواجه شد.


در داد و ستدهای امروز، شاخص کل با افتی 18 واحدی مواجه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)،در معاملات روز جاری سهامداران بیش از یک میلیارد و 226 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش سه هزار و 21 میلیارد ریال در  98 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

بر اساس این گزارش در روز دوشنبه نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ایران خودرو و سرمایه گذاری امید بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و افت این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که نمادهای ملی مس، تاپیکو و سرمایه گذاری معادن و فلزات بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و مانع افت بیشتر این متغیر شدند.

در جریان داد و ستدهای امروز شاخص بازار اول 60 واحد رشد و شاخص بازار دوم 474 واحد افت را ثبت کردند.

همچنین در این روز گروه های خودرو، بانک ها و سرمایه گذاری ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

گفتنی است صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرامیک صنعتی اردکان، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، افست، سرمایه گاری آتیه دماوند، آلومراد و سیمان شمال بود.

این در حالی بود که نمادهای ایران خودرو دیزل، پالایش نفت تبریز، سیمان کرمان، سیمان شاهرود، پارس خزر، دوده صنعتی پارس و شهد بیشترین کاهش قیمت را داشتنند.

سهامداران امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سرمایه گذاری آتیه دماوند، اوراق مشارکت صنعت نفت، سهام تولید محور خودرو، سرمایه گذاری معادن و فلزات، سرامیک صنعتی اردکان و بیمه دانا بیشترین تقاضای خرید را ثبت کردند.

در مقابل نمادهای پتروشیمی مبین، اوراق استصناع توسعه ملی، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، فولاد خراسان، نفت بهران و سرمایه گذاری غدیر بیشترین عرضه‌ها را داشتند.

در پایان معاملات امروز ایران خودرو دیزل با معامله 146 میلیون سهم به ارزش 260 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا