مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان:

اجازه ورود اسباب‌بازی‌های آمریکایی به کشور داده نمی‌شود

اجازه ورود اسباب‌بازی‌های آمریکایی به کشور داده نمی‌شود

اهواز - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: اجازه ورود اسباب‌بازی‌های تولید آمریکا به داخل کشور را نمی‌دهیم.

غلامرضا شنبدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متولی تائید واردات اسباب‌بازی در گمرکات است، اظهار کرد: بر اساس قانون، واردکنندگان اسباب‌بازی باید اجازه ورود کالای خود را به تائید کانون پرورش فکری برسانند.

وی در خصوص لیستی که اخیراً از کالاهای وارداتی تولید آمریکا به داخل کشور انتشار یافته است، بیان کرد: در این لیست تعدادی اسباب‌بازی تولید کشور ایالات‌متحده آمریکا به چشم می‌خورد که در این خصوص باید گفت که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان متولی نظارت بر ورود اسباب‌بازی خارجی، اجازه واردات چنین کالاهایی را نداده است.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های وارداتی، بنادر آبادان و خرمشهر اجازه ورود اسباب‌بازی در استان خوزستان را دارند.

این مقام مسئول در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با اشاره به اینکه این اداره کل تاکنون اجازه ورود هیچ‌گونه اسباب‌بازی که تولید کشور آمریکا باشد را به داخل نداده است، عنوان کرد: به واردکنندگان اسباب‌بازی توصیه می‌شود که برای واردات اسباب‌بازی از کشور آمریکا اقدام نکنند.

شنبدی با بیان اینکه اسباب‌بازی‌ هایی اجازه ورود به کشور را دریافت می‌کنند که مشابه آن در داخل وجود نداشته باشد، افزود: علاوه بر این اسباب‌بازی‌هایی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجازه ورود به کشور را می‌گیرند که بر اساس تائید کانون مغایرتی با ارزش‌های اسلامی و ایرانی نداشته باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان همچنین اسباب‌بازی را نوعی کالای فرهنگی دانست و تأکید کرد: کودک و نوجوان از‌‌ همان آغاز که شروع به بازی کرده با این ابزار در ارتباط است و می‌توان گفت این امر در شکل‌گیری شخصیت او تأثیرگذار خواهد بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا