خرمی شاد خبر داد:

سرمایه‌گذاری مشترک ۶.۲ میلیارد یورویی ایتالیا و ایران در صنایع معدنی

سرمایه‌گذاری مشترک ۶.۲ میلیارد یورویی ایتالیا و ایران در صنایع معدنی

گروه صنایع معدنی - معاون سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: سفر سال گذشته رئیس جمهوری ایران به ایتالیا زمینه ساز دور جدیدی از همکاری ها بین تهران و رم را به دنبال داشت که در بخش صنایع معدنی، ارزش سرمایه گذاری ها به 6.2 میلیارد یورو می رسد.

به گزارش ماین نیوز، امیر خرمی شاد افزود: تاسیس شرکت مشترک میان سازمان ایمیدرو و شرکت دانیلی (DANIELI) در ایران که 60 درصد سهام مربوط به طرف ایتالیایی و 40 درصد مربوط به ایمیدرو است، در سفر سال گذشته به این کشور تفاهم شد.

به گفته معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو، این شرکت که با نام معدنی و فلزی ایران وایتالیا ثبت شده و کارهایش در حال انجام است، از مرحله کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی به ظرفیت 6.5 میلیون تن کار را دنبال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: گزارش کار فعالیت شرکت یاد شده که نهایی شود، مطالعه فنی و مالی آن انجام و سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت آن آغاز می شود.

خرمی شاد، تفاهم همکاری با شرکت های ایتالیایی «دانیلی و فاتا» را برای اجرای طرح های زنجیره آلومینیوم تا مرحله شمش با ظرفیت 350 هزار تن و نیز صنایع جانبی آن شامل بیلیت، سیم و کابل، فویل، ورق قوطی و ورق آلومینیومی خودرو در مجموع مبلغ 1.73 میلیارد یورو و به همراه ساخت نیروگاه برق 900 مگاواتی مربوط به این مجموعه از دیگر برنامه های تهران و رم در حوزه عملکردی ایمیدرو برشمرد.

معاون ایمیدرو تاکید کرد: طرح های یاد شده در مسیر گسترش فعالیت در چارچوب اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد و انتظار می رود اسناد مربوط به این همکاری در ماه جاری و یا اردیبهشت ماه، تکمیل و فعالیت آغاز شود.

وی گفت: پیش بینی می شود شرکت معدنی و فلزی ایران و ایتالیا در بخشی از سرمایه گذاری 1.73 میلیارد یورویی مربوط به طرح زنجیره آلومینیوم مشارکت کند که در این حوزه کارها از سوی ایمیدرو سازماندهی و هدایت می شود؛ در واقع ثبت شرکت مشترک و سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این بخش(فلزی و غیرفلزی) صورت می گیرد.

خرمی شاد خاطرنشان ساخت: ایران و ایتالیا در سفر سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران در زمینه های یاد شده توافق مقدماتی داشتند و اکنون در سفر هیات ایتالیایی به تهران این توافق ها کامل خواهد شد و وارد مرحله اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: برخی فاینانس ها که مورد تفاهم با شرکت اس.ام.اس اینسه (SMS INNSE) و فولاد مبارکه برای توسعه فولاد هرمزگان صورت گرفته، در واقع از پوشش بیمه ساچه ایتالیا برخوردار است.

خرمی شاد یادآورشد: توسعه نورد گرم فولاد مبارکه، ریخته گری و نورد فولاد سپید دشت (چهارمحال وبختیاری) و توسعه فولاد هرمزگان به همراه طرح تولید لوله های فولادی بدون درز به ارزش کل یک میلیارد یورو پیش بینی شده است.

سفر روحانی به کشورهای ایتالیا و فرانسه در صدر یک هیات بلندپایه از پنجم تا نهم بهمن ماه پارسال به طول انجامید و به امضای 17 قرارداد به ارزش بیش از 17 میلیارد یورو منجر شد.

همچنین هیات 310 نفره ایتالیا 19 بهمن سال گذشته وارد تهران شد و نشست هایی با طرف های تجاری و مسئولان اقتصادی کشور برگزار کردند.

ارزش صادرات ایتالیا به ایران سال 2015 میلادی حدود یک میلیارد یورو اعلام شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا