خیز فعالان اقتصادی برای گسترش روابط تجاری با آلمان

خیز فعالان اقتصادی برای گسترش روابط تجاری با آلمان

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به روابط تجاری 5 میلیارد دلاری ایران و آلمان تا پیش از تحریم‌ها گفت: فعالان اقتصادی دو کشور آماده جهش در روابط اقتصادی دوجانبه هستند.

مسعود خوانساری در دیدار با هیات آلمانی از ایالت باواریا، با اشاره به سابقه کهن و حجم بالای روابط اقتصادی ایران و آلمان، گفت: بخش خصوصی ایران با تجربه خوبی که از همکاری با آلمان دارد به دنبال این است که میزان همکاری‌های بین دو کشور را به سرعت ارتقا ببخشد و به قبل از دوران تحریم بازگرداند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: قبل از آغاز تحریم‌های ناعادلانه علیه اقتصاد ایران، حجم مبادلات بین ایران و آلمان، بالغ بر پنج میلیارد دلار بود که بر اثر محدودیت‌های دوران تحریم این مقدار کاهش قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: با رفع تحریم‌ها و قوت گرفتن رفت‌وآمدهای فعالان اقتصادی دو کشور، امید می رود که حجم همکاری‌ها در کمترین زمان ممکن به دوران پیش از تحریم برسد.

خوانساری با اشاره به هیات تجاری ایالت نیدرزاکسن آلمان که چندی قبل به تهران سفر کرده بود، گفت: خوشبختانه ما به فاصله کوتاهی میزبان دو هیات بزرگ تجاری از آلمان هستیم. هیاتی با بیش از ۱۰۰ فعال اقتصادی از ایالت نیدرزاکسن چند هفته قبل به تهران آمد و مذاکرات خوبی با بخش خصوصی و دولتی ایران انجام داد. اکنون نیز شاهد هستیم که یک هیات در حوزه اقتصاد از ایالت باواریا به تهران آمده است که نوید خوبی برای توسعه همکاری‌های بین آلمان و ایران است.

وی تاکید کرد: در برنامه‌ای که اتاق تهران برای هیات تجاری ایالت باواریا تنظیم کرده است، جمع کثیری از فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایرانی حضور می‌یابند و با اعضای این هیات تجاری به گفت‌وگو می‌نشینند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا