رشد 38 درصدی سرمایه گذاری صنعتی در مازندران

رشد 38 درصدی سرمایه گذاری صنعتی در مازندران

ساری- ایرنا- معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره كل صنعت، معدن و تجارت مازندران از رشد 38 درصدی سرمایه گذاری صنعتی سال 94 در این استان خبر داد.

جهانگیر بائی لاشكی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا میزان سرمایه گذاری صنعتی در این استان را برای سال 94 حدود شش هزار و 660 میلیارد ریال اعلام كرد.
وی گفت كه با این میزان سرمایه گذاری 168 واحد جدید صنعتی با میانگین اشتغال 20 نفر در هر واحد در مازندران به بهره برداری رسید.
به گفته وی با بهره برداری از این واحدهای صنعتی برای افزون بر سه هزار و 500 نفر بیكار در این استان ایجاد شغل شده است.
با بهره برداری از این واحدهای صنعتی آمار واحدهای فعال صنعتی با اشتغال بالای 10 نفر در مازندران به حدود دو هزار و 150 واحد صنعتی با اشتغال 61 هزار نفر رسیده است.
طبق بررسی میدانی كه از واحدهای صنعتی با اشتغال بیش از 10 نفر در سال قبل از سوی معاونت صنایع و معادن اداره كل صنعت، معدن و تجارت استان انجام شد، حدود 30 درصد از این واحدهای صنعتی به دلیل مشكلات نقدینگی، ضعف مدیریتی و فرسودگی ماشین آلات فعالیتشان متوقف است.
هم اكنون در این استان 650 واحد صنعتی و معدنی نیمه كاره با پیشرفت فیزیكی 40 تا 90 درصد وجود دارد كه برای تكمیل این واحدها 10 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و با بهره برداری از این واحدها حداقل برای 15 هزار نفر بیكار ایجاد اشتغال می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا