به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار ؛

ایران و قزاقستان قرارداد ساخت ۳ نیروگاه برق امضا کردند

ایران و قزاقستان قرارداد ساخت ۳ نیروگاه برق امضا کردند

در آستانه سفر رئیس جمهوری قزاقستان به تهران، قرارداد ساخت ۳ نیروگاه برق بین ایران و قزاقستان به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایران و قزاقستان امروز قرارداد ساخت سه نیروگاه برق بادی و حرارتی به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار با شرکت «اوراسیا این وست گروپ» امضا کردند و قرار است این نیروگاه در مدت زمان ۱۸ ماه در این کشور آسیای میانه احداث شود.

بهمن صالحی در تشریح جزئیات امضای قرارداد ساخت نیروگاه‌های برق، گفت: این پروژه‌ها با استفاده از فاینانس خارجی توسط سازندگان و پیمانکاران ایرانی در قزاقستان احداث می‌شود و برای اولین بار اجرای پروژه های نیروگاهی در قزاقستان انجام می‌شود.

این عضو سندیکای صنعت برق با تاکید بر اینکه نیروگاه تولید برق در قزاقستان در کنار ساحل دریای خزر و حاشیه جاده ابریشم در منطقه الماتی احداث می شود، اظهار داشت: برای تکمیل این نیروگاه از تجهیزات داخلی استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر احداث این ۳ نیروگاه با مقامات قزاقستانی برای اجرای پروژه های دیگری از جمله راه سازی، آب و فاضلاب، احداث خطوط لوله گازی، توسعه معادن و اکتشافات معادن با به توافق رسیده و انعقاد تفاهم نامه پروژه های نیز در دست اقدام قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با توافق انجام شده با طرف قزاقستانی ۲ نیروگاه بادی ۵۰ و ۶۰ مگاواتی و یک نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی در قزاقستان احداث خواهد شد، اظهار داشت: هم اکنون در ۱۳ کشور جهان اجرای پروژه های آب و برق در دست اجرا دارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا