تلفات حوادث معادن زغال سنگ ایران ۱۰۰ برابر آمریکا!

تلفات حوادث معادن زغال سنگ ایران ۱۰۰ برابر آمریکا!

گروه معادن >زغال‌سنگ - حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) یکی از مهمترین بخش های یک شرکت معدن و صنایع معدنی است و شرکتهای معتبر فعال در بورس های دنیا از قبیل بی اچ پی، گلنکور یا ریوتینتو به صورت استاندارد در صفحه اول گزارش عملکرد به سهامداران، ابتدا به تشریح عملکرد حوزه ایمنی و بهداشت خود می پردازند.

به گزارش ماین نیوز، آمار حادثه و تلفات نیروی انسانی معادن دنیا حاکی از بهبود روند HSE معادن است و به عنوان نمونه تصویر زیر وضعیت آمریکا را در بخش معادن زغال سنگ و آهنی-غیرآهنی نشان می دهد. ملاحظه می شود همزمان با بهبود فناوری، استانداردها و سخت گیری در اجرای آن، از تلفات نیروی انسانی به شدت کاسته شده و بعضا به صفر رسیده است.

برای مقایسه، آمار تلفات معادن زغال سنگ ایران نیز در بازه 10 ساله (تا 2012) آورده شده که نشان می دهد بطور متوسط آمار تلفات معادن زغال سنگ ایران بیش از 100 برابر آمریکا بوده است.

وضعیت HSE در معادن ایران به خصوص با توجه به رکود و کاهش درآمدها، باعث نگرانی است و در این راستا، ایمیدرو در سال 94 ضمن درنظر گرفتن اعتبار 19 میلیارد تومانی، اقدام به کمک به تامین تجهیزات ایمنی معادن نموده که بیش از 30 درصد آن هزینه شده و مابقی در سال جاری هزینه می شود.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا