مدیر ناشران سپرده گذاری مرکزی برای سال گذشته اعلام کرد:

آخرین آمار سهامداران ایرانی و خارجی + کوچکترین سهامدار

آخرین آمار سهامداران ایرانی و خارجی + کوچکترین سهامدار

مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی با اعلام صدور ۸۴۴ هزار کد سهامداری جدید در سال ۹۴ ، آخرین آمار سهامداران ایرانی را ۸ میلیون و ۸۴۱ هزار نفر دانست و کوچکترین سهامدار را نام برد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مطهره مروج گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی در سال گذشته 844 هزار کد سهامدار جدید در بازار سرمایه صادر کرد تا تعداد کدهای سهامداران این بازار به رقم 8 میلیون و 841 هزار کد برسد.در این میان بیش از 4 میلیون و 506 هزار مرد و 2 میلیون و 80 هزار زن در بازار سرمایه کد سهامداری دریافت کرده اند و بیش از 36 هزار کد حقوقی و 560 کد سهامدار خارجی نیز صادر شده است.

وی درباره اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن گفت: سال گذشته 250 هزار نفر با خرید اوراق تسهیلات حق مسکن وارد فرآیند دریافت این تسهیلات شدند.

مروج با بیان اینکه 6383  نماد در بازار سرمایه ایران وجود دارد، اظهار داشت : در مجموع 410 نماد در بورس تهران، 491 نماد در فرابورس، 45 نماد در بورس کالا و 5437 نماد در بورس انرژی در پایان سال 94 فعال بودند.

وی درباره سهامداران فعال بازار سرمایه در اسفندماه 94 گفت : 111 هزار و 818 کد حداقل یک تا 10 خرید ،  21 هزار و 967 کد بین 11 تا 20 خرید و 29 هزار و 892 کد بیش از 20 خرید را در ماه گذشته انجام دادند.

مدیر امور ناشران سمات در خصوص کوچکترین سهامداران بازار سرمایه افزود : 11 کد سهامداری در اسفندماه گذشته برای نوزاداران در کشور صادر شد که تهرانی ها بیشترین صدور کد سهامداری را در این مدت به خود اختصاص داده اند. باران آشتیانی دو روزه از تهران کوچکترین نوزادی بود که ماه گذشته کد سهامداری خود را از سمات دریافت کرد و والدین آن یک روز بعد، نخستین سهام را برای این کودک خریداری کردند تا باران کوچکترین سهامدار بازار سرمایه ایران لقب گیرد.

مروج ادامه داد : والدین مهرداد علی خانی از مشهد با خرید سهام در پنجمین روز، سام سیفی از گرگان در هشتمین روز، النا احمدی از مشهد در شانزدهمین روز و کارن کریمی مقدم از تهران در بیستمین روز تولد، نام فرزند خود را در فهرست کوچکترین سهامداران بازار سرمایه قرار دادند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا