رونمایی از محصولات جدید عناصر نادر خاکی در سال 95

رونمایی از محصولات جدید عناصر نادر خاکی در سال 95

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو از رونمایی از محصولات جدید عناصر نادر خاکی در سال 95 خبر داد.

 

امیر خرمی شاد با اشاره به اینکه برنامه های سال 95 ایمیدرو به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند، افزود: یکی از این برنامه ها توسعه عملیات اکتشاف است که در سطح 250 هزار کیلومتر مربع در حال انجام است چون اکتشاف نخستین حلقه از فعالیت های معدنی است و در سال گذشته بیش از 100 میلیارد تومان در بخش اکتشاف هزینه شد.
وی ادامه داد: در سال جاری همچنین راه اندازی آهن اسفنجی 5 طرح فولادی سپید دشت، شادگان، میانه ، نی ریز و سبزوار در دستور کار قرار دارد. افتتاح آنیتموان سفیدابه نیز از دیگر طرح های سال 95 ایمیدرو است.
خرمی شاد با بیان اینکه فناوری و استحصال 6 محصول از عناصر نادر خاکی از دیگر موضوعاتی است که در سال 95 دنبال می شود، گفت: راه اندازی معدن مهدی آباد با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، عملیات اجرایی تیتانیوم کهنوج در کنسانتره و سرباره، شروع عملیات پترولیوم کک در منطقه آزاد اروند و راه اندازی پروژه 235 مگاواتی برق منطقه ویژه خلیج فارس از دیگر برنامه های سال جاری است.
وی افزود: ایجاد زیرساخت برای بندر پارسیان، شروع عملیات اجرایی فاز 2 زرشوران برای تولید طلا و ایجاد شرکت های مشترک با طرف های خارجی برای استفاده از منابع مالی خارج از کشور از برنامه های ایمیدرو برای سال جاری است که به طور کامل در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است. البته ایجاد شرکت های مشترک با طرف های خارجی علاوه بر ورود سرمایه خارجی به کشور انتقال فناوری را نیز به همراه دارد.
معاون برنامه ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: استفاده از ظرفیت های داخلی از موضوعات مورد توجه اقتصاد مقاومتی است که این موضوع دربرگیرنده ظرفیت های طبیعی، علمی و انسانی کشور است.
امیر خرمی شاد با بیان اینکه بخش معدن می تواند سردمدار مزیت های رقابتی کشور باشد، گفت: به ازای یک واحد سرمایه گذاری در بخش معدن 3 واحد ارزش افزوده ایجاد خواهد شد ضمن اینکه می توان به ایجاد اشتغال در بخش معدن نیز توجه کرد.
وی با اشاره به سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 95 و مطرح کردن 10 محور کلی برای اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اگر نگاهی به این 10 محور داشته باشیم، به راحتی نقش بخش معدن در تحقق اقتصاد مقاومتی قابل مشاهده است.
وی افزود: از سوی دیگر بخش معدن در زمینه نیروی انسانی نیز از توانمندی های خوبی برخوردار است به طوری که این بخش غنی از کارشناسان، متخصصان و مهندسان معدنی است.
خرمی شاد ادامه داد: عوامل یاد شده باعث پررنگ شدن ارکان اقتصاد مقاومتی در بخش معدن می شود اما نکته مهم در اقتصاد مقاومتی این است که ارکان این اهداف در برابر تحریم ها مقاوم است. خوشبختانه بخش معدن در مقابل تهدیدهای خارجی مقاومت بسیاری دارد چون انرژی ، نیروی انسانی و مواد اولیه را در اختیار دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا