بررسی بودجه در دو نوبت صبح و عصر؛

دو خبر بورسی در نخستین گفتگوی مجلسی ها در باب بودجه

دو خبر بورسی در نخستین گفتگوی مجلسی ها در باب بودجه

امروز دو نماینده مجلس، درباره افزایش میزان فروش اوراق بهادار در بخش درآمدی دولت و افزایش سرمایه بانک ها با هدف بالابردن قدرت تسهیلات دهی بانک ها خبر دادند.

بر اساس مصوبه هیأت رئیسه مجلس، صحن علنی پارلمان هر روز تا پایان بررسی بودجه سال ۹۵ در دو نوبت صبح و عصر تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مجلس شورای اسلامی از امروز (22 فروردین ماه) تا پایان بررسی لایحه بودجه سال 95، هر روز به جزء روزهای تعطیل رسمی، حداقل در دو نوبت صبح و عصر جلسه علنی خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: شاکله بودجه سال 95 مانند بودجه سال 94 در بخش منابعی در سه بخش بودجه عمومی، منابع نفتی، مالیاتی و اوراق بهادار جمع بندی شده است.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی گفت: کمیسیون تلفیق بودجه 95 کلیه پیشنهادات دولت در زمینه مباحث نفت را تصویب کرد.

وی گفت: در بحث نفت پیشنهادات دولت به تصویب رسید و پیش بینی هر بشکه نفت 40 دلار از سوی دولت مطرح و میزان فروش 2 میلیون و 250 هزار بشکه در روز مطرح شد. همچنین قیمت معادل ارزی برای هر دلار 2 هزار و 997 تومان مطرح شد که تقریبا تمامی پیشنهادات دولت در مباحث نفتی به تصویب رسید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش منابع مرتبط با مالیات ها، تغییراتی ایجاد شده که در سرفصل ها به اطلاع نمایندگان رسیده و روی آن مباحث می توانند بررسی لازم را انجام دهند و در بحث فروش اوراق بهادار عددهای غیرشفاف موجود به عددهای شفاف تبدیل شد و عملا مبنای تصمیم قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه سقف منابع دولت 25 هزارمیلیارد تومان افزایش یافت و از 267 هزار میلیارد تومان به 292 هزار میلیارد تومان ارتقا یافت، گفت: موضوع منابع در چند بخش اصلی مورد توجه قرار گرفت و اصلاح ارقامی که دولت در لایحه بودجه عمدتا در بخش 12 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق بهادار و بحث های مرتبط با 5 هزار میلیارد تومان مرتبط با بنیه دفاعی کشور به آن توجه نکرده بود، لحاظ شد.

 در نخستین جلسه بررسی لایجه بودجه 95 اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در لایحه بودجه سال 95 انتظار می‌رفت که همه موارد در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی باشد بنابراین اگر با دقت بررسی کنیم درمی‌یابیم که در بحث تملک و دارایی‌ها، صندوق توسعه ملی و مسائل مربوط به بخش دانش بنیان و کاهش وابستگی‌ها به درآمدهای نفتی به خوبی عمل شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: کمیسیون تلفیق بودجه همه همت خود را به کار گرفت تا مسائل در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد بنابراین افزایش منابع در صندوق توسعه ملی، تحرک بخشی به حوزه تولید، سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی در جهت افزایش کیفیت تولید از اقدامات مثبت کمیسیون تلفیق در تصویب لایحه بودجه بود.

وی با اشاره به اینکه افزایش سرمایه در بانک‌ها برای ایجاد رونق در ارائه تسهیلات از مزیت‌های دیگر لایحه بودجه است، گفت: در سال 95 شرایط کشور به لحاظ بین المللی و داخلی تغییر خواهد کرد که باید به آن توجه کرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا