در ديدار وزيران خارجه انگليس و چين،

انگليس خواستار كاهش توليد فولاد چين شد

انگليس خواستار كاهش توليد فولاد چين شد

تهران - ايرنا - خبرگزاري فرانسه روز شنبه در گزارشي از هنگ كنگ، از درخواست وزير خارجه انگليس از چين براي كاستن از سقف توليد فولاد آن كشور خبر داد.

براساس اين گزارش، فيليپ هاموند امروز در ديدار با همتاي چيني خود گفت: از آنجايي كه دولت انگليس همچنان در بحران صنعت فولاد دست به گريبان است و ادامه روند توليد فولاد در چين مي تواند به بيكاري هزاران انگليسي منجر شود، لذا از چين مي خواهيم سطح توليد فولاد خود را كاهش دهد.
وي كه براي شركت در اجلاس وزيران خارجه گروه -7 عازم هيروشيما بود، در سر راه خود به ژاپن در ديدار با وانگ يي، همتاي چيني خود در هنگ كنگ در مورد افزايش توليد فولاد چين ابراز نگراني كرد.
هاموند گفت: تعطيلي شركت فولاد تاتاي هند و روي آوردن آن كشور به فولاد ارزان قيمت و فراوان چين موجب شد تا علاوه بر شكست شركت فولاد بندر تالبوت انگليس و بيكار شدن 15 هزار نيروي آن، تا حدودي توليد فولاد اتحاديه اروپا را نيز با مشكلات متعدد مواجه شود.
وي خريد ارزان قيمت فولاد چين از سوي كشورهاي اروپايي و عدم اقبال آنها به فولاد انگليس، افزايش جهاني توليد فولاد، قيمت بالاي آن در اغلب كشورهاي جهان و بي ثباتي ارزهاي بين المللي را از علل وخامت اوضاع بازار فولاد انگليس نام برد.
وزير خارجه انگليس افزود: چنانچه چين همچنان بخواهد به توليد و عرضه ارزان قيمت فولاد خود به جهان ادامه دهد، نه تنها انگليس، بلكه بسياري ديگري از كشورهاي جهان نيز با بحران هاي جدي در اين صنعت مواجهه خواهند شد.
به گزارش ايرنا، برخي سياستمداران، تجار و اعضاي اتحاديه‌ها رقابت فزاينده چين را در حوزه‌هايي نظير بخش فولاد انگليس به مثابه زنگ خطري براي خود مي دانند.
ديويد كامرون، نخست‌وزير انگليس، براي طرح مساله فروش زير قيمت فولاد چين در بازارهاي جهاني كه به منظور حفظ سهم خود از بازار صورت مي‌گيرد تحت فشار قرار دارد. چرا كه اين امر توليدكنندگان فولاد را در انگليس به ورطه بحران كشيده است.
به استناد آمارهاي بانك جهاني و انجمن جهاني فولاد، ميزان توليد فولاد جهان در سال گذشته معادل يك‌ميليارد و607 ميليون‌تن بوده كه از اين ميزان كشور چين با توليد 779 ميليون‌تن فولاد خام رتبه نخست توليدكنندگان فولاد جهان در اين سال را به خود اختصاص داده بود.
كشور ژاپن با توليد 110ميليون‌تن رتبه دوم را در اختيار دارد.
كشورهاي آمريكا با توليد 87ميليون‌تن، هند با توليد 81ميليون‌تن، روسيه با توليد 69ميليون‌تن و كره‌جنوبي با توليد 66ميليون‌تن توانستند رتبه‌هاي بعدي را به خود اختصاص دهند و در اين بين ايران نيز با توليد معادل 15/5ميليون‌تن رتبه پانزدهم و سهمي كمتر از يك‌درصد از توليد جهاني را به خود اختصاص داد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا