در گفت و گو با ایرنا اعلام شد:

طرح مجلس برای افزایش 40درصدی قیمت سیگار داخلی/اقدامی كه قاچاق را جایگزین سیگارهای تحت نظارت می كند

طرح مجلس برای افزایش 40درصدی قیمت سیگار داخلی/اقدامی كه قاچاق را جایگزین سیگارهای تحت نظارت می كند

تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت دخانیات ایران گفت: طرحی در كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مطرح شده است كه به دنبال آن، قیمت تمام شده سیگارهای وارداتی 19 درصد، سیگارهای مشاركتی 12 درصد و سیگارهای داخلی 40 درصد افزایش پیدا می كند.

محمدحسین برخوردار امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اضافه كرد: طرحی به كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی آمده است كه بر اساس آن، امسال برای هر نخ سیگار وارداتی 400 ریال، سیگار مشاركتی 300 ریال و سیگار داخلی 200 ریال عوارض تعین می كند.
وی با یادآوری اینكه در حال حاضر تولیدكنندگان سیگار 35 درصد مالیات پرداخت می كنند، ادامه داد: تولیدكنندگان 15 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 20 درصد مالیات بر فروش پرداخت می كنند؛ به عبارتی، 35 درصد از هر فاكتور فروشی كه صادر می شود به دولت تعلق می گیرد.
برخوردار با تاكید بر اینكه با تصویب و اجرای این طرح، سیگار قاچاق جایگزین سیگارهای تحت نظارت بهداشتی خواهد شد، افزود: افزایش 40 درصدی قیمت تمام شده سیگارهای داخلی، به دخانیات ایران ضربه خواهد زد و موجب افزایش قاچاق سیگار می شود.
مدیرعامل شركت دخانیات ایران گفت: افزایش قیمت سیگار با هدف كاهش مصرف هیچگاه نتیجه ای مثبت نداشته و حتی خلاف آن در سال های گذشته ثابت شده است؛ در دوره ای، مالیات بر فروش از پنج درصد به 20 درصد افزایش یافت كه نتیجه آن، رسیدن نرخ قاچاق سیگار به 40 درصد بود.
برخوردار اضافه كرد: در حال حاضر شركت دخانیات ضررهای سیگار را تحت كنترل دارد و تلاش می كند مضرات سیگار را در جامعه به حداقل برساند اما با افزایش قیمت تمام شده، بازار سیگار به شركت های خارجی، واردات و قاچاق واگذار می شود.
وی افزود: افزایش قیمت سیگار با هدف كاهش مصرف در كشورهایی اثرگذار خواهد بود كه اصناف و فروشگاه ها دارای صندوق فروش هستند؛ در شرایطی كه ما هنوز این صندوق ها را نداریم، سیگارهای قاچاق جایگزین سیگارهای تحت نظارت بهداشتی می شوند.
در سال گذشته 65 میلیارد نخ در كشور مصرف شد كه از این مجموع، بیش از 29 میلیارد نخ در داخل كشور تولید و 16 میلیارد نخ از راه های قانونی وارد شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا