چين، هند، ترکيه و امارات 3 مقصد صادرات مس ايران

چين، هند، ترکيه و امارات 3 مقصد صادرات مس ايران پايگاه خبري معدن نيوز- محصولات مختلف صنعت مس ايران به کشورهاي چين،‌ هند،‌ ترکيه و امارات متحده عربي صادر مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، احمد مرادعليزاده مديرعامل شرکت ملي صنايع مس ايران با بيان اين مطلب به اقدامات صورت گرفته در خصوص صادرات محصولات اين شرکت به بازارهاي خارجي پرداخت.
وي گفت: در سال گذشته شرکت مس حدود 150 هزار تن کنسانتره به کشور چين، 42 هزار تن مس کاتد به کشور ترکيه و حدود 8 هزار تن کاتد به کشور امارات متحده عربي صادرات داشته است.
 مرادعليزاده افزود: در همين سال کشور در خصوص توليدات حاصل از فرايند ذوب مس با توليد 233 هزار تن رتبه نوزدهم دنيا و هفتم آسيا را به دست آورد.
وي درباره کل توليدات مس پالايش‌شده ايران در سال 2014 اظهار کرد: در سال گذشته توليدات مس پالايش‌شده ايران 198 هزار تن بود که با اين حجم از توليد رتبه بيست و سوم  را دراين زمينه در دنيا بدست آورد، به طوريکه سهم توليد مس ايران در دنيا در اين سال 9/0 درصد بود.
مرادعليزاده به ديگر اقدامات صادراتي شرکت مس پرداخت و از در پيش گرفتن سياست صادرات مستقيم به کشورهاي مختلف خبر داد.
مدير عامل شرکت ملي صنايع مس ايران ادامه داد: ما در سال گذشته موفق به صادرات مستقيم مس کاتد به کشور هند و انعقاد قرارداد بلندمدت صادرات به صورت مستقيم به مصرف‌کنندگان در کشور چين (شرکت JXCC) شديم.
مديرعامل شرکت مس در بخش ديگري از اين گفت و گو ضمن اشاره به پيش بيني بدبينانه موسسه گلدمن ساچز در خصوص افت قيمت مس، در عين حال خاطر نشان کرد: در مقابل بعضي از موسسات هستند که نسبت به آينده قيمت مس ابراز اميدواري کرده و پيش بيني مي کنند که قيمت مس تا پايان امسال افزايش خواهد يافت.
وي ادامه داد: موسسه Capital Economics از اين نظر خوش بينانه حمايت مي کند و معتقد است قيمت مس تا اواخر امسال، به دليل وقفه ها و کاهش توليد در بخش معدن، رشد قابل ملاحظه اي خواهد داشت. اين موسسه اعتقاد دارد قيمت مس در اواخر امسال به 6 هزار و 250 دلار بر تن و در سال 2016 به سطح 7 هزار دلار بر تن برسد.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا