نوروزی:

بازنشستگان ذوب‌آهن نگران نباشند

بازنشستگان ذوب‌آهن نگران نباشند

گروه صنایع معدنی >فولاد - در حالی شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با ارسال نامه‌ای به صندوق بازنشستگی فولاد ایران، رسما اقدام به قطع بیمه بازنشستگان این شرکت کرده که مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد دلیل اصلی قطعی بیمه درمان بازنشستگان این شرکت را توضیح داده است.

به گزارش ماین نیوز، اکبر نوروزی اظهار کرد: بیمه درمان بازنشستگان شرکت ذوب‌آهن برعهده شرکت شسبد است که ارائه دهنده خدمات درمانی و بیمه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران صنعت فولاد بوده اما شرکت ذوب‌آهن به دلیل مواجه شدن با بحران و افزایش هزینه، تصمیم گرفته است قرارداد خود را با این شرکت تمدید نکند و با مدیریت خود بیمه درمان بازنشستگان شرکت را بپردازد.

او با بیان اینکه بازنشستگان ذوب‌آهن نباید نگران قطعی بیمه درمان‌شان باشند، توضیح داد: در واقع با واگذاری صندوق بازنشستگی فولاد به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیمه درمان بازنشستگان به کارگزاری یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سپرده شد اما در مقطع فعلی شرکت ذوب‌آهن تصمیم گرفته خود به تنهایی اداره این امور را برعهده گیرد تا با مدیریت هزینه از میزان ضرردهی خود در این مقطع بحرانی که در بازار تقاضای خرید فولاد به شدت کاهش یافته، بکاهد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد افزود: وضعیت اقتصادی شرکت‌ ذوب‌آهن همانند سال‌های گذشته نیست و در پی صحبت‌ها و مذاکراتی که با ذوب‌آهن داشتیم بیمه درمان بازنشستگان این مجموعه قطع نخواهد شد و فقط مدیریت آن دیگر برعهده شرکت شسبد نیست.

این اظهارات در حالی است که شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در روزهای اخیر رسما با ارسال نامه‌ای به صندوق بازنشستگی فولاد ایران اعلام کرده که بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان دیگر تحت پوشش بیمه درمانی نیستند. تمدید نشدن قرارداد ذوب‌آهن با شرکت بیمه‌ای شسبد طی دو سال اخیر سبب شده بیمه بازنشستگان ذوب آهن اصفهان نیز در کنار پرداخت حقوق آنها با اختلال همراه شود. تا جایی که برخی از خانواده‌های بازنشستگان به امید تحت پوشش قرار گرفتن دوباره، بیماری خود را تحمل می کنند تا وجه آزاد برای درمان خود پرداخت نکنند و در شرایطی که پرداخت حقوق‌شان همواره با تاخیر همراه می‌شود متحمل پرداخت هزینه درمانی و فشار به خانواده نشوند. این در حالی است که بازنشستگان این شرکت در دوران اشتغال به عنوان شاغلان رسمی دولت، 30 سال به طور ماهانه حق بیمه پرداخت کرده بودند. حال باید دید شرکت ذوب‌آهن اصفهان در راستای مدیریت هزینه‌هایش چطور این قضیه را حل و فصل می‌کند؟
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا