نگاهی به معاملات هفته گذشته پتروشیمی ها در بورس کالا؛

شروع امیدوارکننده بازار پلیمرها در سال۹۵

شروع امیدوارکننده بازار پلیمرها در سال۹۵

با وجود اینکه هفته گذشته، دومین هفته کاری سال جدید بود اما به باتوجه به ادامه تعطیلات نوروزی و همچنین اعلام قیمت های جدید محصولات پتروشیمی، فعالیت بازار پتروشیمی از هفته گذشته به طور جدی دنبال شد که کارشناسان از شروع امیدوارکننده معاملات مواد پلیمری در بورس کالا سخن می گویند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در هفته گذشته حجم معاملات محصولات پلیمری به ۵۰هزار و ۸۹تن رسید که سیگنال مثبتی برای بازار پتروشیمی محسوب می شود.

کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند؛ معاملات محصولات پلیمری پس از نوروز با حجم ۵۰ هزارتن برای بازار پتروشیمی سیگنالی مثبت به شمار می رود؛ چراکه حجم معاملات در هفته آخر اسفندماه که بازار از رونق خوبی برخوردار بود، روی عدد ۵۱ هزارتن قرار گرفت.

به این ترتیب در هفته ای که گذشت اکثر محصولات پلیمری با تقاضای بالایی از سوی مصرف کنندگان روبه رو بودند و پلی استایرن های معمولی و مقاوم و پی وی سی ها در اوج نمودار تقاضا قرار داشتند.

پلی پروپیلن ها نیز با توجه به روند افزایشی قیمت ها در بازارهای جهانی با افزایش تقاضا و همچنین رقابت روبه رو بودند.

به گفته کارشناسان بازار، افزایش قیمت پی وی سی در بازارهای جهانی به خصوص هندوستان سبب شده است تا بازار این کالا در بازار داخل نیز روندی افزایشی طی کند.

از سوی دیگر موضوع اورهال پتروشیمی غدیر و بندرامام نیز سبب شده تا بازار پی وی سی از همیشه داغ تر شود. با این حال در هفته گذشته اکثر بازیگران بازار پتروشیمی تحت تاثیر روند افزایشی قیمت های محصولات پلیمری در بازارهای جهانی قرار داشته و تقاضای خود را برای خرید محصولات افزایش دادند.

در همین حال برخی از کارشناسان بازار پتروشیمی می گویند: در بازار هندوستان اندکی روند افزایشی قیمت ها کند شده است و از این رو احتمال می رود سرعت رشد قیمت ها در هفته های آینده آرام تر شود.

با این حال اکثر بازیگران بازار پتروشیمی با توجه به اطمینان نسبت به نرخ نفت و توقف روندی نزولی قیمت محصولات پلیمری در بازار های جهانی، احتمال می دهند معاملات در هفته های آتی نیز با رونق بالایی دنبال شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا