وزیر صنعت :

رشد 6 درصدی صنایع نشان از خروج از رکود دارد/ تقاضا از مردم و تولیدکنندگان

رشد 6 درصدی صنایع نشان از خروج از رکود دارد/ تقاضا از مردم و تولیدکنندگان

وزیر صنعت با اشاره به رشد حدود 6 درصدی صنایع از سال 93 به خودکفایی و خروج از رکورد تاکید کرد و از تقاضایی از مردم و تولیدکنندگان درخواست کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 17 درصد واحدهای کوچک شهرک‌های صنعتی کشور متوقف شده‌اند ، گفت: وظیفه ما کمک به فعال شدن آن دسته از واحدهای قابل راه‌اندازی است اما 70 درصد این واحدها مشکلات نقدینگی دارند و به دلیل بدهی‌، بانک‌ها هم به ارایه تسهیلات نیستند. بنابراین بسیاری از این واحدها کمتر از ظرفیت کار می‌کنند.

به گفته وی با توجه به اختصاص 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک، این تسهیلات بر اساس تقاضای صنایع به استان‌های مختلف اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به برنامه های دولت برای ایجاد بازارهایی برای صنایع و تولیدکنندگان ،ادامه داد: یکی از این برنامه ها صدور کارت اعتباری برای خرید لوازم خانگی و محصولات مصرفی بادوام است که از ماه آینده فعال می‌شود. بحث خرید دین نیز از دو ماه پیش عملیاتی شده و  بانک‌ها باید آن را فعال‌تر کنند.

این وزیر در بخش دیگری از اظهارات به رشد منفی صنایع طی سال‌های 91 و 92 اشاره کرد و گفت: رشد حدودی 6 درصدی صنایع از سال 93 نشان می‌دهد از رکود خارج شده اما روند رشد آن چیزی نیست که مدنظر باشد. ولی در سال جاری و با رفع تحریم‌ها، قطعا حرکت بهتری خواهیم داشت.

نعمت زاده افزود: در واردات اولویت خاصی مدنظر نبوده و بر مبنای تقاضا، واردات انجام می شود . این در حالی است که در برابر نیاز به واردات کالاهای سرمایه‌ای، دانش فنی، ماشین‌آلات پیشرفته، تکنولوژی و فناوری ، واردکنندگان بر مبنای بازار عمل می کنند. با این همه در همه کالای مصرفی خودکفا هستیم .

وی با تقاضا از مردم برای مصرف کالاهای داخلی از تولیدکنندگان نیز خواست برای بهبود کیفیت محصولات و رقابت‌پذیر کردن تولیدات با محصولات خارجی تلاش کنند.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا