دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر خبر داد

پرداخت وام میلیاردی در 30 روز به کشتی‌دارها

پرداخت وام میلیاردی در 30 روز به کشتی‌دارها

دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این‌که عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نوسازی شناورهای فرسوده راضی‌کننده نیست از برنامه‌ریزی برای کاهش زمان اعطای این تسهیلات به 30 روز خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالکریم رزازان با بیان این‌که امسال حدود 200 میلیارد تومان در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده‌ایم، اظهار داشت:براین اساس پنج برابر این رقم یعنی حدود 1000 میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی شناورهای فرسوده مسافری و باری به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد:در خصوص نوسازی شناورهای فرسوده مسافری با توجه به اولویت سازمان بنادر و دریانوردی در راستای رونق حمل‌ونقل مسافری و گردشگری،کل سود تسهیلات این بخش را پرداخت می‌کنیم.

رزازن با اشاره به این‌که نوسازی شناورهای باری فرسوده نیز یکی از اولویت‌های سازمان بنادر است، افزود: با توجه به نگاه سازمان در حال برنامه‌ریزی برای تصویب مصوبات بیشتر در راستای تسریع نوسازی شناورهای فرسوده در دو بخش باری و مسافری هستیم.

وی در ادامه بااشاره به این‌که معمولا عملکرد بانک‌ها در بخش پرداخت تسهیلات نوسازی شناورهای فرسوده راضی نیستیم، بیان کرد:روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان زمانبر است، به‌طوریکه برخی مواقع چهار تا پنچ ماه طول می‌کشد تا وام پرداخت شود و در این‌صروت برخی متقاضیان از نوسازی شناور خود منصرف می‌شوند.

دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر این‌که به دنبال کاهش این زمان به 30 تا 45 روز هستیم به مارین‌تایمز گفت: علاوه بر این‌که بانک‌ها با متقاضیان همراهی نمی‌کنند، تضامین مورد نظر بانک‌ها نیز مشکلاتی را به‌وجود آورده است.

رزازان با یادآوری این‌که صندوق توسعه ملی بایدبه کمک نوسازی شناورهای فرسوده بیاید، افزود: باید بانک‌ها را ترغیب کنیم تا روند پرداخت تسهیلات را تسریع کنند و با متقاضیان به راحتی قرارداد امضا کنند.

وی تاکید کرد:متاسفانه مشکلات خارج از سازمان  بنادر و دریانوردی وجود دارد که باعث می‌شود این سازمان به اهداف تعیین شده خود در خصوص نوسازی شناورها و تامین تجهیزات نرسد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا