5 مدیر در بازدید 100 فعال بازار سرمایه از کارخانه:

آخرین وضعیت سایپا، "ورنا و وساپا"اعلام شد/ ترسیم آینده ایی روشن و مثبت

آخرین وضعیت سایپا،

در بازدید 100 فعال بازار سرمایه از کارخانه سایپا، 5 مدیر آخرین وضعیت گروه سایپا و دو سرمایه گذاری رنا و سایپا را همراه با ترسیم آینده ایی مثبت و روشن اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی هماهنگی کانون کارگزاران بورس و در ادامه برنامه بازدید سال های اخیر از شرکت های بورسی ، صبح پنچ شنبه حدود 100 مدیر و کارشناس فعال بازار سرمایه از خط تولید سایپا دیدن کردند و ضمن آشنایی با فرایند تولید، در جریان نشستی با مدیران ارشد گروه سایپا ، سئوالات و ابهامات مربوط به این غول خودروساز را مطرح و آینده ایی مثبت و روشنی را ترسیم کردند.

در این بازدید و جلسه ، مدیران "خساپا" از برنامه ها و رویدادهای مثبتی خبر دادند که در کنار اخبار مربوط به ایران خودرو مانند خرید 17 سهام توسط فیات و کسب مجوز رسمی پژو فرانسه برای سرمایه گذاری در ایران ، می تواند به تثبیت لیدر بودن گروه خودرو در بازار سهام کمک جدیدتر و بیشتری کند.

برنامه های توسعه ایی مهم سایپا و زیرمجموعه ها

براساس این گزارش، حسن قره ای قائم مقام رئیس مرکز مطالعات و استراتژیک سایپا با اعلام نکاتی در مورد ساختار نیروی انسانی سایپا با حضور 40 هزار نیرو و 80 شرکت و 7 کارخانه و 12 قطعه ساز گفت: فروش دارایی های مازاد گروه سایپا ،خروج از زیاندهی و اصلاح ساختار شرکت هایی مانند رایان سایپا از طریق افزایش سرمایه تا 500 میلیارد تومانی، تامین مالی یک میلیارد دلاری، کاهش 30 درصدی هزینه ها و افزایش حاشیه سود و افزایش بازار محصولا گروه از 3 به 8.5 درصد از مهمترین برنامه های مدنظر برای سال جاری است.

وی با اشاره به انجام مذاکرات و انعقاد تفاهم نامه ها و قراردادهایی با خودروسازان بزرگ دنیا مانند پژو، رنو ، نیسان و کیا موتور برای همکاری و تشکیل شرکت های مشترک، خاطر نشان کرد: علاوه بر ادامه همکاری از قبل پارس خودرو با رنو برای تولید ال 90 و ساندرو و تولید یک محصول از نیسان، یک محصول دیگر و با قیمت 45 تا 120 میلیون تومانی هم با پژو در سایپا کاشان و یک محصول هم با همکاری کیاموتور تولید خواهد شد.

قره ایی با بیان اینکه شرکت های زیرمجموعه ای سایپا دیزل و زامیاد هم برنامه های برای قرارداد با شرکت هایی چون ولوو و رنو و اویکو دارند، از انعقاد قرارداد سرمایه گذاری 500 میلیون یورویی با شرکای خارجی خبر داد.

زمان توزیع سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه، عرضه ها و همکاری با خارجی ها
 
علیرضا بادکوبه عضو موظف هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل سایپا در حوزه مالی و اقتصادی نیز ضمن تکذیب تغییر و تحول مدیریتی و عدم دخالت در روند سهام گروه سایپا، گفت:سال گذشته چند قطعه ساز قصد خرید 43 درصد سهام سایپا داشتند اما به دلیل کاهش شدید قیمت سهام در آن مقطع، مقرر شد بعد از بروز شدن ارزش دارایی ها، در خصوص واگذاری تصمیم گرفته شود.
 
وی درباره آماده شدن سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه سایپا و زامیاد هم گفت: مغایرت های موجود در کد معاملاتی سهامداران درحال برطرف شدن بوده و طی یکی دو هفته آینده، سهام جدید این دو شرکت آماده توزیع می شود.
 
این مقام مسئول با اشاره به انجام تفاهم با صندوق فولاد برای عدم عرضه سهام سایپا در روزهای منفی بازار، خاطر نشان کرد: علت این عرضه ها ناشی از تامین منابع مالی برای پرداخت حقوق بود که قرار شده به محض تخصیص بودجه دولت، قطع شود‌. با مدیران سرمایه گذاری ملی ایران هم جلسه ایی برگزار شده اما تصمیم نهایی به خود شرکت واگذار شده که امید است تصمیم منطقی اتخاذ شود.
 
بادکوبه در مورد همکاری با شرکای خارجی هم گفت: در پی لغو واگذاری 50 درصد سایپا کاشان از سوی پارس خودرو و همچنین احتمال عرضه 50 درصد سهام سایپا کاشان توسط نیوان ابتکار، مذاکره بر واگذاری بخشی از سهام شرکت 500 میلیارد تومانی نیوان ابتکار به پژو  آغاز شده است. از سوی دیگر پژو قصد سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی از جمله خرید سهام زیرمجموعه های سایپا را دارد.  
 

مانع از ضرر سهامداران سایپا می شویم

ناصر آخوندی قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور سرمایه گذاری ها و شرکت ها هم با بیان اینکه ساپیا آماده جهش در همه بخش ها از جمله همکاری با شرکت های خارجی شده گفت: اگر امکان پذیر بود ، به شخصه سهامدار بلندمدت سایپا می شدم. چرا که مطئمن هستم این شرکت بیش از سپرده بانکی عایدی خواهد داد. این درحالی است که با توجه به حضور سرمایه گذاران جدید و کسانی که از طریق فروش سایر دارایی ها مانند طلای همسر، اقدام به خرید سهام سایپا کرده اند، نخواهیم گذاشت ضرری به سهامداران وارد شود.

وی با اشاره به اینکه سایپا هاب سیتروئن برای تولید و صادرات خودرو به هند، خاورمیانه و آفریقا باشد، ادامه داد: علاوه بر برنامه کاهش هزینه های تولید و افزایش حاشیه سود ، کاهش هزینه های مالی نیز از طریق یوزانس در سال ٩٥ قطعاً رخ خواهد داد.

به گفته آخوندی قرار است سود 30 درصدی تسهیلات 8.5 هزار میلیارد تومانی گروه سایپا به 24 درصد کاهش یابد و امکان دسترسی به منابع مالی با سود 18 درصدی هم فراهم شود.
 
جدیدترین توضیحات مدیرعامل سرمایه گذاری رنا
 
علی شیدایی مدیرعامل سرمایه گذاری رنا هم با بیان اینکه از طریق واگذاری سال گذشته سهام سایپا به سرمایه گذاری، هزینه مالی 100 میلیارد تومانی حذف و در سال جاری هم چنین هزینه های نخواهد شد، گفت مشکل مالکیت در ایران خودرو برطرف شده و با دریافت 20 میلیارد تومان دیگر به طور کامل بر طرف می شود.
 

وی با اشاره به سود 65 تومانی هر سهم سرمایه گذاری رنا برای سال مالی شهریور 95 و برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی ، از جدی بودن واگذاری سهام نیرو محرکه خبر داد.

زمان افزایش سرمایه 100 درصدی سرمایه گذاری سایپا و فروش زمین

مهدی آستانی مدیر عامل سرمایه گذاری ساپا هم از قطعی شدن افزایش سرمایه 100 درصدی تا قبل از سالانه (پایان اردیبهشت) خبر داد و گفت: این تامین مالی طی دو مرحله و از سود انباشته و مطالبات و آورده نقدی سهامداران عملیاتی خواهد شد.

وی درباره زمین پلاسکو به ارزش 354 میلیارد تومان هم توضیح داد: این دارایی آماده فروش بوده و بعد از نهایی شدن از طریق کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا