ادامه روند افزایشی قیمت شمش دریای سیاه

ادامه روند افزایشی قیمت شمش دریای سیاه

ارزیابی پلتس از قیمت روزانه شمش با افزایش روزانه 7 دلار در هر تن در قیمت 345 دلار بر تن FOB دریای سیاه می باشد.


به گفته منابع پلتس، قیمت شمش دریای سیاه در هفته جاری با روند ناپایداری همراه بوده و پیشنهادها روز به روز رو به افزایش است. برخی ناظران بازار اشاره دارند که بطور کلی بازار با کمبود عرضه توسط کارخانه های کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) روبروست.
نقل قول هایی در رنج 345 تا 355 دلار بر تن FOB دریای سیاه و دریای آزوف (بخش شمالی دریای سیاه - کریمه) در بازار شنیده می شود. به گفته یک تاجر، برآورد می شود عرضه کارخانه های تولیدکننده کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) در رنج 345 تا 350 دلار در هر تن، امکان پذیر است ولی می تواند روزانه تغییر کند.
یک تاجر در شمال آفریقا اشاره کرد که پیشنهاد خرید 340 دلاری در هر تن FOB از جانب کارخانه های تولیدکننده کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) رد شد. وی معتقد بود که قیمت ها در برخی از بازارهای شمال آفریقا می تواند به سطوح بالاتری از 345 تا 350 دلار در هر تن FOB دریای سیاه برسد. چنانکه پیشنهاد از اروپا به 325 یورو ( 370 دلار ) در هر تن FOB افزایش یافته است.
یکی از منابع در بازار گزارش داد که یک تاجر اوکراینی قرار داد 15 هزار تن شمش در قیمت 344 تا 345 دلار در هر تن FOB دریای آزوف (بخش شمالی دریای سیاه - کریمه) را برای حمل اواخر ماه می و اوایل ژوئن منعقد کرده است.
به گزارش نرخ باکس و به نقل از Platts، همچنین یک تاجر نیز در مورد یکی از معاملات به ترکیه شنیده که در 366 دلار بر تن CFR بندر اسکندرون که بطور معمول 352 دلار در هر تن FOB دریای سیاه بود نهایی شده است.
پیشنهادات چینی ها برای شمش گرید 3SP در قیمت 335 تا 345 دلار در هر تن ثابت اعلام شده است. یک تاجر اشاره کرد که این بازار بطور محسوسی هنوز جای رشد دارد. و یک منبع دیگر هم گفت روزانه قیمت ها 10 دلار در هر تن بالا رفته است.
پیش بینی منابع حاکی از آن است که ایشان انتظار ادامه روند رو به بالای قیمت ها را بر اساس افزایش قیمت قراضه آهن، قیمت شمش و میلگرد ترکیه که تقاضای آنها به سرعت در حال افزایش می باشد را دارند.
ارزیابی پلتس از قیمت روزانه شمش با افزایش روزانه 7 دلار در هر تن در قیمت 345 دلار بر تن FOB دریای سیاه می باشد.


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا