30 متقاضی آماده سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

30 متقاضی آماده سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

با ایجاد زیرساخت های لازم، تاکنون بیش از 30 متقاضی بخش خصوصی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر (پارسیان) اعلام کرده اند.

 

حسن شاهرخی مدیر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اعلام این خبر گفت: از کل متقاضیان، 13 متقاضی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی، 6 متقاضی سرمایه گذاری نیروگاه، 5 متقاضی فولاد، 3 متقاضی برای مجتمع خدماتی و اقامتی و 4 متقاضی سرمایه گذری بندر پارسیان هستند.
وی افزود: برخی از متقاضیان سرمایه گذاری به ویژه در خصوص صنعت پتروشیمی قرارداد خود را منعقد کرده، برخی در حال اخذ مجوزهای لازم از دستگاه های مربوطه و بعضی از آنها نیز در حال مذاکره هستند.
شاهرخی ادامه داد: شرکت های اچ دی سی کره جنوبی و پرهام، سرمایه گذاری صنعت و معدن، چاینا هاربر چین و دِوو نیز متقاضیان سرمایه گذاری بندر پارسیان را تشکیل می دهند.
تعداد متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در نیمه نخست سال قبل 15 مورد بود که در سال 94 با افزایش دو برابری از 30 مورد نیز عبور کرد.
وی گفت: در بخش زیرساخت ، احداث راه ، خطوط برق و لوله کشی آب دوران ساخت ، بندر و برخی ابنیه و فضای سبز تعامل با مقام های استانی به خوبی انجام شده است.
شاهرخی افزود: همچنین آخرین اصلاحات گزارش ارزیابی زیست محیطی بندر پارسیان بر اساس جدیدترین نقطه نظرات اخذ شده از معاونت دریایی و کمیته ارزیابی سازمان محیط زیست تهیه شده است.
وی اظهار کرد: انجام مطالعات لازم برای مکان یابی توسعه فاز دوم سایت پارسیان و انتخاب چند نقطه به عنوان اولویت های مکانی توسعه سایت پارسیان از دیگر اقدامات است.
منطقه صنایع انرژی بر پارسیان،‌ با مساحت 9800 هکتار در غرب استان هرمزگان و 15 کیلومتری شهرستان پارسیان واقع شده است. پارسیان جزو یکی از مناطق صنایع انرژی بر در سواحل جنوبی ایران است که از سوی ایمیدور با هدف توسعه صنایع بزرگ همچون فولاد،‌ آلومینیوم،‌پتروشیمی و سیمان پایه گذاری شده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا