تایوان خواستار افزایش ٢٧ درصدی خرید نفت از ایران شد

تایوان خواستار افزایش ٢٧ درصدی خرید نفت از ایران شد

مدیرکل دفتر بازرگانی جمهوری چین (تایوان) در امارات، طی نامه ای به رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از افزایش بیش از ٢٧ درصدی خرید نفت تایوان از ایران در سال ٢٠١٦ خبر داد.

 

به گزارش نرخ باکس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، جری اس.یانگ در نامه خود به مسعود خوانساری اعلام کرد: با مساعدت وزارت امورخارجه تایوان، شرکت دولتی «سی.پی.سی-CPC» و شرکت «فورموسا پلاستیک- Formosa Plastic» تصمیم گرفته اند خرید نفت خود از ایران را از ١١ میلیون بشکه به ١٤ میلیون بشکه در سال ٢٠١٦ افزایش دهند.
شرکت دولتی سی.پی.سی هسته اصلی فعالیتهای تایوان در بخش نفت، گاز طبیعی و بنزین را برعهده دارد و فورمسا پلاستیک نیز قلب فعالیتهای این کشور در صنعت پتروشیمی به شمار می آید.
جری اس. یانگ این اقدام ها را در پاسخ به پیشنهادهای ایران برای ارتقای روابط دوجانبه میان ایران و تایوان دانست و ابراز امیدواری کرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران دفتری در تایوان برپا و به بازرگانان دو کشور خدمات ارائه کند.
تیموتی دبلیو.دی. تسو، معاون مدیر بخش توسعه بازار شورای گسترش تجارت خارجی تایوان، ١٩ اسفند ماه پارسال در حاشیه سفر هیئت تجاری شرکتهای بزرگ این کشور به تهران گفته بود: با لغو تحریمها و مساعد شدن شرایط برای تجارت، تایوان امیدوار است حجم تجارت دوجانبه دو کشور بار دیگر افزایش یابد و حتی به بیش از مقدار آن در دوران پیش از تحریم (پنج میلیارد و ٦٠٠ میلیون دلار) برسد.
به گفته وی، حجم تجارت دوجانبه ایران و تایوان در سال ٢٠٠٥ نزدیک به دو میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار بود که با یک روند افزایشی به پنج میلیارد و ٦٠٠ میلیون دلار در سال ٢٠٠٨ رسید، اما پس از وضع تحریمهای هسته ای علیه ایران، این میزان یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار در سال ٢٠١٣ و یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون دلار در سال ٢٠١٤ شد.
معاون مدیر بخش توسعه بازار شورای گسترش تجارت خارجی تایوان اعلام کرد مهمترین کالای وارداتی تایوان از ایران کالاهای نفتی است و اقلامی مانند قطعات اتومبیل، ماشین آلات صنعتی و محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات آن کشور به ایران صادر می شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا