كرباسیان اعلام كرد:

برنامه جدید گمرك برای حمایت از تولیدكنندگان داخلی باهدف تحقق اقتصاد مقاومتی

برنامه جدید گمرك برای حمایت از تولیدكنندگان داخلی باهدف تحقق اقتصاد مقاومتی

تهران- ایرنا- رئیس‌كل گمرك بایادآوری تغییرات جدید در بخش مبادلات تجارت خارجی، از برنامه جدید این نهاد برای حمایت از تولید در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» خبر داد و گفت: براساس سیاست‌های جدید، واحدهای تولیدی به درب خروج گمركات معرفی می شوند تا تشریفات گمركی كالایشان پس از ترخیص به روش حسابرسی انجام شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی گمرك ایران، مسعود كرباسیان در گردهمایی مدیران گمركات سراسر كشور با تشریح اقدامات این نهاد برای تحقق اقتصاد مقاومتی، از برنامه جدید گمرك در حمایت از تولیدكنندگان داخلی خبر داد.
وی افزود: با اجرایی شدن برجام و انجام مبادلات خارجی از طریق سیستم بانكی، بیشتر معاملات با استفاده از ال.‌سی انجام خواهد شد و این اسناد ملاك عمل تشریفات گمركی خواهد بود.
رئیس كل گمرك ادامه داد: برای تشخیص هویت كالا نیز كدهای اظهاری و اطلاعات مانیفست الكترونیكی مورد تأیید گمرك خواهد بود و شركت‌های بازرسی نیز هویت كالا را به گمرك اعلام خواهند كرد و گمرك براساس مدارك مورد تأیید بانك و اسناد ضمیمه شركت‌های بازرسی نسبت به ترخیص كالاهای مسیر سبز و زرد اقدام خواهد كرد.
وی افزود: هیچ جای دنیا در گمركات چیزی به اسم ارزیاب نداریم و هویت كالاها از سوی شركت‌های بازرسی تعیین و به گمرك اعلام می‌شود.
كرباسیان، مثبت شدن تراز تجاری كشور در سال گذشته را دستاوردی بزرگ توصیف كرد و گفت: صادرات غیرنفتی ایران در سال 94 برای نخستین بار از واردات فراتر رفت و كارنامه تجارت خارجی كشورمان با 916 میلیون دلار مازاد تجاری بسته شد و ارزش واردات نیز 22.5 درصد كاهش یافت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، مروری بر كارنامه گمرك در سال گذشته كرد و یادآورشد: در زمینه سامانه جامع گمركی و پنجره واحد تجارت فرامرزی، قدم‌های بزرگی برداشته شد.
وی افزود: صدور مانیفست هوایی و دریایی، مجوزهای الكترونیكی، پرداخت الكترونیكی، قبض انبار و باسكول الكترونیك، كارشناسی متمركز، سامانه متمركز ارزش، كدینگ موبایل، سامانه آنلاین آمار تجارت خارجی، الكترونیكی شدن ترانزیت، بن بیمه الكترونیك و الكترونیكی شدن دیگر فعالیت‌ها از جمله دستاوردهای مهم گمرك در سال گذشته بود.
در سال گذشته، 42 میلیارد و 415 میلیون دلار انواع كالا صادر و 41 میلیارد و 499 میلیون دلار كالا وارد كشور شد؛ این ارقام نشان می دهد كه ارزش صادرات كشور 16.11 درصد و واردات 22.53 درصد نسبت به سال 1393 كاهش داشته است.
همچنین در این مدت، حجم صادرات كشور به 93 میلیون و 520 هزار تن و حجم واردات به 35 میلیون و 70 هزار تن رسید كه در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، حجم صادرات و واردات به ترتیب 7.18 و 18.47 درصد كاهش یافته است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا