معاون رگولاتوری عنوان کرد

1200 پروانه ارتباطی را به 121 می‌رسانیم

1200 پروانه ارتباطی را به 121 می‌رسانیم

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: امیدواریم با پروانه‌های جدید ارتباطی، 1200 پروانه مبتنی بر تکنولوژی را تا پایان سال 95 به حداکثر سه پروانه عمده فروشی TD-LTE، حداکثر پروانه FCP را به 18 عدد و پروانه‌های Servco را به 100 عدد برسانیم.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، صادق عباسی شاهکوه در مراسم اعطای اولین پروانه‌های FCP به هفت شرکت بزرگ اینترنتی درباره نحوه اعطای این پروانه‌ها اظهار کرد: بعد از اتمام اعتبار ده ساله پروانه‌های PAP در اواخر سال 92 و گرفتن مشاور در اوایل اردیبهشت سال 93 گزارشی به کمیسیون و تصویب سیاست‌های کلی در جلسه 191 سال 93 ارائه و بعد از آن نسخه پیش‌نویس اول تهیه شد.

وی افزود: در نهایت تصویب اصول حاکم FCP در دی ماه 93 و اصول Servco یک ماه بعد انجام و مطابق آن یک مهلت سه ماهه داده شد تا اعلام نتایج ظرف یک ماه انجام گردد.

او خاطر نشان کرد: امیدواریم با پروانه‌های جدید ارتباطی، 1200 پروانه مبتنی بر تکنولوژی را تا پایان سال 95 به حداکثر سه پروانه عمده فروشی TD-LTE، حداکثر پروانه FCP را به 18 عدد و پروانه‌های Servco را به 100 عدد برسانیم.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه رگولاتوری با بیان اینکه پروانه‌های ارتباطی اکنون به چند دسته تقسیم می شود، گفت: پروانه مخابرات، ایرانیان‌نت (اپراتور چهارم ارتباطی) که البته هنوز فعالیت خاصی را انجام نداده است، وایمکس مبین‌نت و ایرانسل و پروانه‌های PAP که اکنون به FCP تبدیل می‌شود را داریم.

او خاطر نشان کرد: این هفت شرکت که اکنون پروانه FCP دریافت می‌کنند قسط اول حق پروانه را پرداخت کرده‌اند؛ 11 شرکت باقی مانده هم اگر تا بهمن ماه به حل مشکلات خود بپردازند، پروانه را برای آنها صادر می‌کنیم.

عباسی شاهکوه گفت: در پروانه‌های جدید ارتباطی (FCP) باید 35 درصد سهام متعلق به PST، PAP یا ISDP باشد تا از این طریق اثبات شود که قبلا در بازار حضور فعال داشته است؛ 65 درصد دیگر سهام می‌تواند متعلق به سایر سهامداران باشد.

وی افزود: پروانه‌های گذشته اینترنتی و PAPها تعهد مالی و کاری نداشت و از این حیث عده‌ای بودند که علی‌رغم داشتن پروانه، کاری انجام نمی‌دادند. از این حیث پول حق امتیاز FCP خیلی برای دولت اهمیتی ندارد بلکه می‌خواهیم از این طریق بزرگان را وارد بازار کار کنیم.

او تصریح کرد: هر چند FCPها باید در زمینه شبکه‌سازی ورود کنند و با رقیبی چون مخابرات روبرو هستند اما قطعا می‌توانند در آینده سهمی از بازار را داشته باشند؛ سهم درآمدی دولت را نیز به عنوان تضمین درآمد برای این شرکت‌ها در نظر گرفته‌ایم.

وی خاطر ناشن کرد: با الحاقیه دوم به پروانه شرکت مخابرات ایران، فضای جدید برای همکاری با مخابرات ایجاد می‌شود.

عباسی شاهکوه با اشاره به اعتبار 10 ساله این پروانه‌ها گفت: در گام اول اعطای پروانه‌های FCP تعداد 149 پروانه جدید ارتباطی به هفت مورد کاهش یافت.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا