جایگاه صادرات پلیمری ایران به ایتالیا احیا می شود

جایگاه صادرات پلیمری ایران به ایتالیا احیا می شود

حضور پررنگ ایتالیایی ها در دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست نتایج خوبی را برای گسترش روابط تهران و رم در صنایع پتروشیمی درپی خواهد داشت.

 

احمد پورفلاح با اشاره به وجود زمینه های مناسب برای همکاری ایران و ایتالیا در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: ایتالیا بزرگترین شریک تجاری اروپایی و خریدار نفت و مشتقات نفتی ایرانی در میان کشورهای حوزه یورو تا پیش از دوران تحریم بوده است.
وی افزود: حجم تجارت ایران و ایتالیا تا هشت سال قبل معادل ٧,٥ میلیارد یورو بود که به دلیل اعمال تحریمها به میزان قابل توجهی کاهش یافته و حدود ١.٤ میلیارد یورو گزارش شده است.
پورفلاح با بیان این که زمینه برای گسترش همکاریهای دو کشور فراهم است، ادامه داد: امیدواریم با گشایش محدودیتها، جایگاه قبلی ایران در صادرات نفت و همچنین محصولات پتروشیمی به ایتالیا بازگردد.
وی با اشاره به جمله معروف «بهتر است از ایران نفت بخریم» در میان ایتالیایی ها، تصریح کرد: این جمله فقط به معنای قیمت و کیفیت مناسب نفت، فرآورده های نفتی و نیز محصولات پتروشیمی ایران نیست بلکه به معنای همخوانی طراحی صنایع و کارخانه های آنها با نفت و محصولات نفتی و پتروشیمی ایرانی است.
به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پورفلاح تصریح کرد: حجم مذاکرات شرکتهای ایتالیایی پس از ژنو با ایران بیش از ٧٥٠ بنگاه گزارش شده است که تعداد قابل توجهی از آنها به خریداران نفت و مشتقات پلیمری اختصاص دارد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا ضمن ابراز امیدواری از توسعه صنعت پتروشیمی و بهبود روابط دو کشور از طریق برپایی نمایشگاه ایران پلاست افزود: حضور ایتالیایی ها در این نمایشگاه پررنگ خواهد بود و به طور قطع نتایج خوبی برای گسترش روابط تهران و رم در صنایع پتروشیمی در پی خواهد داشت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا