افزایش مجدد قیمت های میلگرد صادراتی چین

افزایش مجدد قیمت های میلگرد صادراتی چین

در روز سه شنبه پیشنهادها در رنج 360 تا 385 دلار CFR هنگ کنگ بود که در مقایسه با جمعه گذشته حداقل 10 دلار افزایش داشت.

 

بر اساس گزارش پلتس، صادرکنندگان چینی در روز سه شنبه مجدداً قیمت های میلگرد صادراتی خود را افزایش دادند زیرا قیمت های داخلی حتی بعد از 2 تا 4  آوریل تعطیلات بزرگداشت مردگان هم همچنان قوی بود. چندین کارخانه که با Platts در ارتباط هستند تأکید دارند که در حال حاضر تولیدات خود را مستقیماً به بازار داخلی می فرستند جائی که آنها می توانند با قیمت های بالاتری فروش داشته باشند.  
ارزیابی Platts برای میلگرد با قطر 16 تا 20 میلیمتر نیم دلار افزایش داشت و به 334 تا 337 دلار FOB چین رسید. در هنگ کنگ یک تاجر، میلگرد را با قیمت 340 دلار CFR هنگ کنگ فروخته است.
افزایش پیشنهادهای چین فراتر از سطوح معاملات قبل از تعطیلات بزرگداشت مردگان است. در روز سه شنبه پیشنهادها در رنج 360 تا 385 دلار CFR هنگ کنگ بود که در مقایسه با جمعه گذشته حداقل 10 دلار افزایش داشت.
یک دلال هنگ کنگی با اشاره به پیشنهادهای چینی ها گفت قیمت ها دیوانه کننده است. باوجود افزایش قیمت ها کسی فکر نمی کند که سطوح پیشنهادی جدید مورد قبول واردکنندگان هنگ کنگی قرار گیرد. یک کارخانه چینی می گوید: در هفته گذشته خریداران حتی پیشنهاد 355 دلار CFR را هم نمی پذیرفتند.  
منبعی نزدیک به یک کارخانه در شمال چین گفت: کارخانه آنها ترجیح می دهد بیشتر بر بازار داخلی متمرکز شود مگر اینکه کارکنان فروش آنها بتوانند پیشنهادهای صادراتی با قیمتی معادل بازار داخلی یعنی حدود 355 تا 360 دلار FOB بیابند.  
در روز سه شنبه پیشنهادهای چینی ها به سنگاپور در حدود 350 تا 360 دلار  CFR بود و یک تاجر گفت برای محموله های اواخر ماه می قیمت 340 دلار CFR را پیشنهاد می دهد که برابر است با 338 دلار FOB و 12 دلار هزینه حمل با کشتی در ازای هر تن. او افزود: می تواند پیشنهادهای رقابتی تری را هم مطرح کند زیرا هنوز موجودی قبلی میلگرد را در اختیار دارد همانطوری که تعداد بسیاری از تجار بزرگ دیگر هم چنین وضعی دارند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا