دومین هفته بازار با افت شاخص به پایان رسید؛

توقف شاخص در کانال 80 هزار واحد

توقف شاخص در کانال 80 هزار واحد

در داد و ستدهای آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس با افتی 231 واحدی به کار خود پایان داد.



در داد و ستدهای آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس با افتی 231 واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس 231 واحد پایین آمد و به عدد 80 هزار و 752 رسید. سهامداران در واپسین روز معاملاتی هفته، بیش از یک میلیارد و 423 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش چهار هزار و 707 میلیارد ریال در 120 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

گفتنی است در این روز نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ارتباطات سیار، ملی مس، سرمایه گذاری غدیر و پالایش نفت بندرعباس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص افت این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که نمادهای سایپا و بانک اقتصاد نوین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

همچنین شاخص بازار اول 84 واحد و شاخص بازار دوم 851 واحد افت را ثبت کردند.

گروه های خودرو، ابزار پزشکی و سرمایه‌گذاری‌ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدربرترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرامیک های صنعتی اردکان، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، عمران و توسعه فارس، شیشه و گاز و سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران بود.

پتروشیمی آبادان، پاس خزر، داروسازی زاگرس، حمل و نقل پتروشیمی، فنرسازی خاور، مهرکام پارس و دارویی لقمان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سایپا، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، اوراق مشارکت صنعت نفت، بیمه دانا، تولید محور خودرو، لوله و ماشین سازی ایران با بیشترین تقاضای خرید رو به رو بودند.

این در حالی بود که سنگین ترین صف های فروش متعلق به نمادهای کنتورسازی، گسترش سرمایه گذاری ایرانیان، اوراق استصناع توسعه ملی، پارس خزر، کاشی پارس، آذرآب و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بود.

همچنین در پایان معاملات امروز سایپا با معاملع 197 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار با معامله 803 میلیارد ریال برگه بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا