گزارش روز؛

برخاستن صنعت خاکستری از دل تالار شیشه ای

برخاستن صنعت خاکستری از دل تالار شیشه ای

اکثر صف خرید نمادهای گروه سیمانی با توجه به قرار داشتن در سطوح مقاومتی، عرضه شدند اما پیش بینی می شود گروه مذکور همچنان پرتقاضا و صعودی دنبال شوند.

 

علیرغم معاملات منفی اکثر نمادهای گروه خودرویی، نماد خساپا پرتقاضا و همراه صف خرید دنبال و به کار خود پایان داد نکته قابل تامل عرضه مکرر صف خرید خساپا و در نتیجه افزایش عرضه ها در کل گروه خودرویی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان؛ شرکت ایران خودرو دیزل در گزارش اصلاحی اولین پیش بینی سود هر سهم سال95، زیان خود را 11 ریال افزایش داد و زیان سال جاری را 779 ریال اعلام کرد که دلیل آن کاهش درآمد سرمایه‌گذاری‌ها است. عرضه های مکرر صف خرید نماد حریل سبب دادوستدهای حدود 29 میلیون سهمی این شرکت نسبتا کوچک و تازه وارد بازار شد که در نهایت با صف خرید حدود 14 میلیون سهمی پایان یافت. در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای فارس و همراه با افت (213.10) واحدی به ارتفاع 80,752 واحدی رسید که در این میان نمادهای خساپا و ونوین بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

گروه بانکی اکثرا متعادل و منفی و گروه بیمه ای اکثرا مثبت بودند در این میان نمادهای وپست، دانا، آسیا ونوین از اقبال بیشتری برخوردار بودند نمادهای وتوصا، وبوعلی، وگستر و وصنعت در گروه سرمایه گذاری صف خرید و سایر هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند. در پایان معاملات نماد بیمه ملت جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و اصلاح اساسنامه متوقف شد.

نماد پالایش نفت لاوان پس از ارائه اطلاعات پیش بینی با محدودیت دامنه نوسان و منفی به گردونه معاملات بازگشت سایر هم گروهی ها منفی بودند اما در گروه پتروشیمی همچنان نمادهای کوچکتر همچون ساینا، شتوکا، شپارس و شفارس مثبت و پرتقاضا و نمادهای بزرگتر همچون فارس و شپدیس منفی دنبال شدند. مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از امضاء تفاهمنامه سرمایه گذاری ۷ میلیارد یورویی با شرکت بزرگ اروپایی برای طرحی جدید واقع در عسلویه خبر داد.

درگروه های فلزی و معدنی اکثرا معاملاتی متعادل را تجربه کردند صف خرید نمادهای کنور، کبافق، فنوال، فمرآد، ارفع و فلوله چشم نوازی می کرد. براساس توافق صورت گرفته بین سندیکای لوله و پروفیل و شرکت فولاد مبارکه این شرکت فولادساز متعهد شد در 6 ماه اول امسال 600 هزار تن ورق 2 و 200 هزار تن ورق گرم زیر 2 را برای تولیدکنندگان لوله و پروفیل تامین کند. همچنین در این جلسه مقرر شد که نحوه فروش اعتباری نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حمایت محسوس بانک دی در دادوستدهای نماد تازه وارد دماوند سبب معاملات مثبت آن شد امری که اکثر تحلیل گران زودتر از این انتظار آنرا داشتند سایر نمادهای گروه تجهیزاتی، برقی و ماشین آلات اکثر متعادل و منفی پیگیری شدند در این میان نمادهای تپمپی، بکام و فجام همچنان از اقبال بیشتری برخوردار بودند. نماد تپکو تحت تاثیر شایعه مورد اشاره زیر رشد حدود 12 درصدی را تجربه کرد. شایعاتی مبنی عقد قرارداد جدید شرکت هپکو با وزارت نفت مبنی بر نمک زدایی نفتی منعقد گردیده که برآورد دقیقی از سودسازی طرح فوق فعلا در دست نیست. انعقاد قراردادهای جدید شهرداری ها مبنی بر خرید دستگاه ها و ماشین آلات از شرکت هپکو اراک از دیگر شایعات و اخبار آن می باشد. با پایان یافتن دوران رکود، افزایش طرح های عمرانی و پایان یافتن درگیری های کشورهای همسایه بخصوص سمت غرب کشور، امیدها به افزایش فروش داخلی و صادرات ماشین آلات سنگین و فروش خارجی شرکت هپکو افزایش یافته که می تواند به روند سودسازی شرکت کمک نماید.

اکثر صف خرید نمادهای گروه سیمانی با توجه به قرار داشتن در سطوح مقاومتی، عرضه شدند اما پیش بینی می شود گروه مذکور همچنان پرتقاضا و صعودی دنبال شوند. گروه ساختمانی اکثرا بعد از شروعی مثبت، متعادل و منفی شدند در این میان نمادهای ثرود، ثفارس و وآذر همچنان با صف خرید به کار خود پایان دادند. شرکت سیمان ایلام با کاهش 23 درصدی نسبت به صورت مالی 12 ماهه حسابرسی نشده منتهی به 30 دی 94، مبلغ 178 ریال پیش بینی شد.

نماد مداران در گروه آی تی صف خرید شد و اکثر هم گروهی ها نیز مثبت و صف خرید به کار خود پایان دادند. اکثر نمادهای گروه غذایی مثبت و شرکت لبنیات پاستوریزه پاک با سرمایه جدید و به دلیل شناسایی درآمد سرمایه گذاری های غیر عملیاتی با افزایش 367 درصدی سود نسبت به آخرین پیش بینی سال 94 مواجه شد و مبلغ 195 ریال سود پیش بینی کرد. علیرغم دادوستدهای متعادل و منفی اکثر نمادهای گروه دارویی، نماد تازه وارد دسانکو با افزایش تقاضا مواجه و با صف خرید به کار خود پایان داد. ریس اتحادیه واردکنندگان دارو اظهار کرد:در حال حاضر تعرفه های واردات دارو 35 درصد است. یک کمپانی بسیار بزرگ آلمانی در زمینه سرم که بخش عمده‌ای از صادرات خود را به عراق انجام می‌داده است نیز قرادادی را با یکی از شرکت‌های سرم سازی ایرانی امضا کرده و قرار است در آینده نزدیک در ایران اقدام به تولید سرم کند. کمپانی "سانوفی" فرانسه که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دارو در دنیاست نیز قرار است به تولید داروهای خاص در ایران اقدام کند. وی همچنین از انعقاد قرارداد شرکت نوو دانمارک با شرکتی ایرانی برای ساخت کارخانه‌ای با هدف تولید انسولین و داروهای مربوط به بیماری قند خبر داد.

نماد سرامیک های صنعتی اردکان پس از برگزاری مجامع عمومی عادی مبنی بر تقسیم سود نقدی و اعلام پیش بینی درآمد سال 95 و ارائه اطلاعات شفاف سازی بدون محدودیت نوسان قیمت و با رشد چشمگیر 30 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. در پایان معاملات نماد نساجی بروجرد جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره متوقف شد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا