روز گذشته در بورس کالا رقم خورد؛

رشد ۹۷درصدی حجم معاملات آتی سکه

رشد ۹۷درصدی حجم معاملات آتی سکه

حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز به ۱۰ هزار و ۶۰۵ قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به روز قبل با رشد ۹۷ درصدی روبه رو شد چراکه حجم معاملات در روز دوشنبه ۵ هزار و ۳۸۷ قرارداد بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز گذشته هر چهار رسید بازار آتی سکه به تاثیر از رشد بهای اونس با افزایش نرخ رو به رو شدند؛ به طوری که سکه سررسید اردیبهشت ماه با افزایش ۰/۶۷ درصدی با نرخ یک میلیون و ۲۲ هزار تومان معامله شد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیر با قیمت یک میلیون و ۳۱ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۰/۷ درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۴۳ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۷۸ درصدی را در این روز تجربه کرد. در پایان نیز سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۵۵ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد ۰/۸۳ درصدی رو به رو شد.

از سویی در بازار نقدی نیز بخش عمده رشد قیمت سکه در روز گذشته ناشی از افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی بود؛ رشد روز سه‌شنبه سکه بیشترین میزان افزایش آن از ۵ اسفند ۹۴ بود به طوریکه روند افزایشی سکه از همان ابتدای روز آشکار بود. طی این روز سکه معاملات خود را با قیمت یک‌میلیون و ۱۸ هزار تومان آغاز کرد که افزایشی ۳ هزار تومانی نسبت به روز دوشنبه داشت. در ادامه نیز با افزایش بیشتر بهای اونس و دلار، سکه نیز وارد کانال یک میلیون و ۲۰ هزار تومان شد.

همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۵۴۲، ۲۸۹ و ۱۹۳ هزار تومان معامله شد که نرخ نیم سکه سه هزار تومان و ربع سکه دو هزار تومان تغییر کرد اما بهای سکه گرمی طی این روز تغییری نداشت.

از طرفی در بازار جهانی طلا نیز اگرچه جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته تاکید کرده است که باید رویکرد محتاطانه ای را برای افزایش نرخ بهره داشته باشیم، ولی برخی از مقام های ارشد بانک مرکزی آمریکا از آمادگی برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده خبر می دهند که این موضوع می تواند تاثیر مستقیمی بر افزایش ارزش دلار آمریکا و در نهایت به ضرر قیمت طلا شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا