هر اونس 1229 دلار

هر اونس 1229 دلار
در حالی که آمار ناامیدکننده اقتصادی و رکود در بازارهای سهام موجب حرکت سرمایه‌گذاران به سمت طلا شد،‌ این فلز گرانبها روز چهارشنبه رشد قیمت نسبتا زیاد اواخر روز گذشته خود را حفظ کند.


سرمایه‌گذاران در انتظار صورتجلسه نشست سیاستگذاری ماه مارس فدرال‌رزرو هستند که قرار است در ادامه امروز منتشر شود تا چشم‌انداز سیاست پولی بانک مرکزی را بسنجند.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از رویترز، طلا به افزایش نرخ بهره آمریکا حساس است چرا که هزینه‌های فرصت دارایی‌های بدون بهره را افزایش می‌دهد. طلا در سه‌ماهه نخست سال جاری رشدی 16 درصدی داشته که ناشی از حدس‌وگمان‌ها در مورد عدم افزایش نرخ بهره در سال جاری بوده است.

هر اونس طلا با اندکی تغییر نسبت به روز گذشته به دلیل برداشت سود، یکهزار و 229 دلار و 30 سنت معامله شد اما اغلب رشد 1.3 درصدی روز گذشته خود را حفظ کرد.

مارک تو، رئیس مرکز تحقیقات گروه مالی وینگ فونگ هنگ‌کنگ اعلام کرد: «فدرال‌رزرو کار موثری را انجام نخواهد داد. آنها به دلیل نگرانی‌های اقتصاد جهانی و بازار سهام پرنوسان محدود شده‌اند. قیمت‌های طلا در سطح 1230 دلاری در این مقطع بسیار معقول است و در این سه‌ماهه ادامه خواهد داشت. » 

در پی کمرنگ شدن انتظارات از فدرال‌رزرو برای نرمال سازی نرخ بهره، در سه‌ماهه منتهی به مارس طلا بزرگترین رشد فصلی خود را در 30 سال اخیر تجربه کرد. بانک مرکزی آمریکا برای نخستین بار در نزدیک به یک دهه اخیر نرخ بهره را در ماه دسامبر افزایش داد. اما اظهارات تند مقامات فدرال‌رزرو موجب متوقف شدن رشد طلا شد. به گزارش اقتصادنیوز، اریک روزنگرن رئیس‌ فدرال‌رزرو بوستون و چارلز ایونس رئیس فدرال‌رزرو شیکاگو این هفته اعلام کردند که چشم‌انداز بازار در خصوص افزایش نرخ بدبینانه است.‌

دارایی‌های در SPDR، بزرگترین صندوق حمایتی طلا در روز سه‌شنبه با افتی 0.28 تنی به 815.44 تن رسید. در حال حاضر و در حالی که آمار اقتصادی اروپا و آمریکا به عقب‌نشینی از دارایی‌های پرریسک دارند، شمش در کنار دیگر دارایی‌های امن نظیر ین ژاپن سطح حمایتی خود را پیدا کرده است
    
آمار روز پنجشنبه نشان داد کسری مبادلات تجاری آمریکا در ماه فوریه بیش از حد انتظار افزایش داشته است، در حالی که سفارشات صنعتی آلمان در ماه فوریه به طور غیر منتظره‌ای سقوط کرده است. به نظر می‌رسد اقتصاد بریتانیا از ابتدای سال جاری کند شده است.
    
شاخص MSCI تمام دنیا با افت 1.4 درصدی در روز سه‌شنبه بدترین روز خود را از آغاز ماه فوریه تجربه کرد. دلار نیز به پایین‌ترین سطح خود در برابر ین از اکتبر سال 2014 رسید.



بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا