حسابرسی شده منتشر شد؛

ارزیابی مثبت پیش‌بینی "ستران" در مقایسه با سال مالی قبل

ارزیابی مثبت پیش‌بینی

شرکت سیمان تهران نخستین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 را نسبت به سال مالی قبل افزایشی پیش بینی کرد.


 

شرکت سیمان تهران نخستین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 را نسبت به سال مالی قبل افزایشی پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت سیمان تهران در نخستین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 را با سرمایه یک هزار و 750 میلیارد ریال و بصورت حسابرسی شده مبلغ 241 ریال اعلام کرد.

پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 95 در مقایسه با سال مالی قبل شامل؛ افزایش 31 درصدی فروش خالص و درآمد ارایه خدمات، افزایش 24 درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته و خدمات ارایه شده، افزایش 91 درصدی سود ناخالص، افزایش 112 درصدی سود عملیاتی و افزایش 20 درصدی سود خالص است.

بر اساس این گزارش،"ستران" پیش بینی کرد در سال مالی 95 معادل دو هزار و 543 میلیارد و 274 میلیون ریال درآمد حاصل از فروش خالص و ارایه خدمات کسب کند و پس از کسر بهای تمام شده کالای فروش رفته از آن پیش بینی سود ناخالص آن مبلغ 382 میلیارد و 649 میلیون ریال اعلام شد.

از سود ناخالص دوره نیز هزینه های اداری، عمومی و فروش کسر و درآمدهای عملیاتی به آن اضافه شد و سود عملیاتی دوره به مبلغ 378 میلیارد و 27 میلیون ریال رسید.

از سود عملیاتی دوره نیز هزینه های مالی و مالیات کسر شد و با افزوده شدن درآمدهای غیر عملیاتی به آن سود خالص دوره به مبلغ 421 میلیارد و 169 میلیون ریال محاسبه شد و بر این اساس مبلغ 241 ریال بعنوان سود خالص هر سهم در نظر گرفته شد و مبلغ 192 ریال نیز بعنوان سود سهام پیشنهادی هر سهم پیش بینی شد.

شرکت دلایل این تغییرات را افزایش 10 درصد نرخ فروش در بودجه سال 95 نسبت به آخرین نرخ مصوب تعیین شده از سوی هیات مدیره شرکت، افزایش مقدار 560 هزار تن تولید انواع محصولات سیمان نسبت به سال قبل در دوره آتی اعلام کرد و افزود؛ با توجه به افزایش 18 درصدی هزینه های پرسنلی نسبت به سال قبل و پیش بینی کاهش 140 نفر در نهایت منجر به افزایش 3 درصدی هزینه های پرسنلی در سال 95 شده است.

در آمدهای غیرعملیاتی در سال 94 در کل مربوط به سود شرکت برق و انرژی پیوندگستر پارس، فروش سهام سیمان بجنورد، فروش اموال، قطعات، ضایعات و همچنین سود حاصل از سپرده های بانکی که بیش از 90 درصد آن تا انتشار صورتهای مالی محقق شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا