650 طرح صنعتي نيمه كاره مازندران منتظر 10هزار ميليارد ريال

650 طرح صنعتي نيمه كاره مازندران منتظر 10هزار ميليارد ريال

ساري-ايرنا- معاون صنايع و معادن اداره كل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت كه 650 طرح صنعتي و معدني نيمه كاره در مازندران وجود دارد كه براي تكميل اين واحدها حدود 10 هزار ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.

عليرضا يوسف نژاد روز سه شنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگارايرنا پيشرفت فيزيكي اين طرح هاي صنعتي را بين 40 تا 90 درصد اعلام كرده است.
وي افزود: تاكنون براي اجراي اين طرح هاي صنعتي و معدني نيمه كاره در مازندران افزون بر 15 هزار ميليارد ريال اعتبار از محل آورده كارآفرينان و تسهيلات بانكي هزينه شد.
معاون صنعت، معدن و تجارت مازندران ابراز اميدواري كرد تا با مساعدت بانك هاي دولتي و خصوصي فعال در استان و توان مالي كارآفرينان اين واحدهاي صنعتي نيمه كاره به بهره برداري برسد.
يوسف نژاد پيش بيني كرد تا با بهره برداري از اين واحدهاي صنعتي در استان حداقل براي حدود 15 هزار نفر از بيكاران ايجاد اشتغال شود.
**تعطيلي 31 درصد از واحدهاي صنعتي استان مازندران
معاون صنايع و معادن اداره كل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت كه براساس بررسي ميداني از حدود دو هزار واحد توليدي و صنعتي بالاي 9 كارگر استان در سال گذشته حدود 31 درصد از اين واحدها تعطيل بودند.
يوسف نژاد فرسودگي تجهيزات، كمبود نقدينگي و ضعف مديريتي را علت اصلي تعطيلي واحدهاي توليدي و صنعتي در مازندران اعلام كرد.
وي ارايه آمار تعطيلي 50 تا 60 درصدي واحدهاي توليدي و صنعتي در استان را غيرواقعي و غير مستند اعلام كرد.
استان مازندران با حدود سه ميليون و 200 هزار نفر جمعيت بنابر امارها دو هزار و 700 واحد توليدي و صنعتي تنها با 61 هزار نيروي كار دارد.
نبود واحدهاي صنعتي از يكسو و عدم توجه جدي به بخش گردشگري و كشاورزي در سه دهه گذشته باعث شده تا بخش عمده اي از جوانان تحصيل كرده استان براي بدست اوردن كار به پايتخت يا شهرها بزرگ مهاجرت كنند.
در دهه 60 و 70 كه اعتبارات ارزان قيمت براي توسعه صنعتي به استان هاي مختلف تعلق مي گرفت ، مازندران به بهانه ناسازگاري صنعت با محيط زيست از اين اعتبارات و به تبع آن از داشتن صنايع سنگين محروم ماند .
با اين وصف ، اين استان تاكنون نتوانسته است از ظرفيت هاي عظيم صنعت پاك گردشگري و بخش كشاورزي و صنايع مرتبط به ان به صورت بهينه استفاده كند و نبود زيرساخت مهم ترين علت در اين زمينه بوده است تا جايي كه در سال هاي گذشته گردشگري نه تنها عايدي براي استان نداشته ، بلكه به خاطر كم توجهي و گاهي بي توجهي ، آسيب هايي را هم متوجه محيط زيست استان كرده كه از جمله ان ويلا سازي هاي گسترده در سراسر ساحل , جلگه و كوهستانهاي استان است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا