اکبری خبر داد:

صادرات ۱.۷ میلیون تنی فولاد مبارکه در ۹۴

صادرات ۱.۷ میلیون تنی فولاد مبارکه در ۹۴

گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون اقتصادی و مالی فولادمبارکه دلایل اقبال بازار به سهام بزرگترین شرکت بورس ایران را اعلام کرد و معاون فروش و بازاریابی هم از صادرات 1.7 میلیون تنی سال گذشته و اضافه شدن 4 کشور جدید خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، امیرحسین نادری با بیان اینکه سهام فولادمبارکه ( که با سرمایه 7.5 هزار میلیارد تومانی بزرگترین شرکت بورس ایران از نظر سرمایه اسمی است) همزمان با شروع سال 95 با استقبال بازار سرمایه مواجه بوده ، گفت: از نظر تحلیل گران چشم انداز فروش و سودآوری شرکت های معدنی و فلزی با تصویب افزایش 15درصدی تعرفه واردات محصولات فولادی و افزایش نرخ جهانی فولاد درسال جدید مثبت ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: از این رو سهام شرکت های معدنی و فولادی خصوصاً سهام فولادمبارکه با حجم بالایی از معاملات و رشد قیمت مواجه شد. به گونه‌ای که سهام فولادمبارکه طی سه روز ابتدای سال با حجم معاملات 200 میلیون سهم، تا قیمت 1500ریال افزایش یافت که طی چند ماه گذشته بالاترین قیمت بشمار می رود.

صادرات 1.7 میلیون تنی محصولات در سال گذشته با 4 کشور جدید

محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی فولادمبارکه هم درباره حجم صادرات سال گذشته گفت: در حالی برنامه صادارت 4.5 میلیون تنی مدنظر بود که با تلاش و همکاری واحدهای مختلف سازمان و حمایت های مدیر عامل، بیش از 1.7 میلیون تن محصول در سال گذشته به بازارهای جهانی صادر شد.

وی با اشاره به بازارهای هدف فولاد مبارکه ادامه داد: صادرات فولاد مبارکه عمدتاً به بازارهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی، خاورمیانه، خاوردور و آفریقا انجام شده و بیش از 65 درصد از محصولات به بازار اروپا صادر شده است.ضمن اینکه در سال 94 برای اولین بار موفق به حضور در بازارهای جدید کشورهایی مراکش ، الجزایر ، لهستان و ترکمنستان شدیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات برجسته و عملکرد موفقیت آمیز فولاد مبارکه در زمینه صادرات، افزایش سهم فروش به مصرف کنندگان نهایی بود. بطوریکه بیش از 60 درصد از صادرات شرکت به مصرف کنندگان نهایی انجام می گیرد.

اکبری ترکیب محصولات صادراتی شرکت فولاد مبارکه را مشتمل برکلاف و ورق گرم، کلاف سرد و اسیدشویی و محصولات گالوانیزه برشمرد و افزود: علاوه بر این مقداری از اسلب تولیدی مازاد بر ظرفیت خط نوردگرم برای تکمیل ظرفیت فولادسازی شرکت به بازارهای مختلف صادر شده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا