نعمت زاده تاکید کرد:

تخصیص منابع صندوق توسعه ملی برای ارتقای جایگاه معدن

تخصیص منابع صندوق توسعه ملی برای ارتقای جایگاه معدن

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تخصیص منابع صندوق توسعه ملی برای بخش معدن یکی از اقداماتی است که در مسیر ارتقای جایگاه این بخش می توان اجرایی ساخت.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمدرضا نعمت زاده در مجمع عمومی سالانه سازمان یادشده، اظهار داشت: شرایط دشوار جهانی و داخلی در حوزه معدن، اتخاذ تدابیر لازم به منظور توسعه و رشد این بخش را ضروری می سازد.
وی گفت: سازمان ایمیدرو به همراه دستگاه های توسعه ای مشابه باید بتوانند برای طرح های مناطق کم برخوردار از منابع صندوق توسعه ملی به میزان 49 درصد سرمایه گذاری کنند.
وزیر صنعت معدن و تجارت، افزود: برقراری معافیت مالیاتی 10 ساله برای معادن که بطور عمده در مناطق کم برخوردار فعالیت می کنند، می تواند گامی برای ارتقای جایگاه این بخش در اقتصاد ملی باشد.
وی اضافه کرد: مدیران و مجریان طرحها برای کمک به بخش معدن می توانند طرح هایی که صرفه اقتصادی ندارند از چرخه اجرا حذف کنند و از سوی دیگر تمام شرکتها و واحدهای تحت پوشش این وزارتخانه کاهش جدی هزینه ها را به اجرا درآورند.
نعمت زاده گفت: کاهش قیمت تمام شده در کنار افزایش نرخ بهره وری از اقدامات مورد نیاز شرایط حاضر است و یکپارچه شدن خریدها و هزینه شرکت هایی که فعالیت های یکسان دارند، می تواند گام مناسبی برای کاهش هزینه ها شود.
براساس این گزارش، اعضای مجمع عمومی سالانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، با اکثریت آرا صورت های مالی سال 1393 این سازمان را تایید و به تصویب رساندند.
مجمع عمومی سالانه این سازمان با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت، رییس هیات عامل ایمیدور، اعضای هیات عامل و همچنین نمایندگان اعضای مجمع از وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، نیرو، تعاون، کار و امور اجتماعی، بازرس قانونی و حسابرس مستقل و جمعی از مدیران طرح ها و ستاد ایمیدرو برگزار شد.
همچنین در این نشست پس از ارایه گزارشی از عملکرد ایمیدرو در سال گذشته و نیمه نخست امسال، گزارش بازرس قانونی قرائت شد و در پایان صورت های مالی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای سال 93 با اکثریت آرا اعضا، تایید و مورد تصویب قرار گرفت.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا