اختصاص ارز بانكی به برخی از كالاها ممنوع شد

اختصاص ارز بانكی به برخی از كالاها ممنوع شد

سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اعلام كرد، برخی از كالاها(شماره تعرفه‌ها) كه مشمول ارز متقاضی است، قابلیت استفاده از ارز سیستم بانكی را ندارند.

به‌ گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، بر این اساس، ثبت سفارش این كالاها، فقط از محل ارز متقاضی امكان‌پذیر است و از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، اختصاص ارز مبادله‌ای به هر میزان باهدف واردات این تعرفه‌ها ممنوع است.
از جمله كالاهای تعرفه‌های یاد شده «پلی‌استایرن معمولی(GPPS)، مقاوم در برابر ضربه (HIPS)، پوشك كامل بزرگسالان به طوری كه طول پوشش خارجی آن 660 میلیمتر باشد، حوله‌های بهداشتی (Pads) و تامپون‌ها، پوشك و پوشك كامل بچه و اشیاء مشابه از هر جنس، هستند.
سازمان توسعه تجارت در نامه دیگری كه هشتم فروردین ماه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ارسال شده اعلام كرده كه ثبت سفارش فویل آلومینیوم به ضخامت حداكثر هفت میكرون نیز از ارز متقاضی به ارز مبادله‌ای تغییر كرده و واردات این كالا با ارز مبادله ای بلامانع است.
اوایل اسفندماه پارسال نیز اختصاص ارز مبادله‌ای به هر میزان برای واردات كالاهایی همچون فولادهای تندبر، فولاد فنری كم‌سیلیكون، فولاد فنری كرم وانادیوم و مفتول‌های ممزوج سرد كشیده، آنبل و فسفاته شده به صورت كلاف به قطر 5 تا 35 میلیمتر ممنوع اعلام شده بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا