رئیس اتاق ایران :

هنگ كنگ نقش پل ارتباطی حمل و نقل كالا بین ایران و چین را داشته باشد

هنگ كنگ نقش پل ارتباطی حمل و نقل كالا بین ایران و چین را داشته باشد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران گفت: هنگ كنگ در زمینه حمل كالا، ظرفیت بالایی دارد و می تواند پل ارتباطی و پر رفت و آمد ترین مسیر حمل ونقل كالا بین ایران و چین باشد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران، محسن جلال پور صبح دوشنبه در دیدار مدیر كمیته آسیا و آفریقا اتاق بازرگانی هنگ كنگ اظهار داشت : فراهم سازی تسهیلات لازم برای چهار محور اصلی رفت و آمد تجار، حمل ونقل كالا، انتقال پول و امور بانكی و بیمه ای، انتقال خدمات و انجام امور خدماتی بین دو كشور از سیاست های اتاق برای تعامل خود با دیگر كشورها است.
جلال پور افزود: ظرفیت و توانمندی كشورها در این چهار محور اصلی موجب می شود تا با آنها مبادله و معامله های خود را رقم بزنیم كه با هنگ كنگ در سه یا چهار محور اصلی امكان برقراری روابط مستحكم و پایدار وجود دارد.
رئیس اتاق ایران اضافه كرد : بازار مالی و بورس هنگ كنگ در منطقه آسیا و همچنین نیاز ایران به سرمایه گذاری می تواند زمینه ای برای بهره گیری از این ظرفیت هنگ كنگ باشد.
وی افزود: مشكلاتی در زمینه اعتبار اسنادی بین بازرگانان دو كشور وجود دارد كه تاسیس یك مركز داوری مشترك برای حل مشكلات مفید است.
جلال پور تاكید كرد: علاقه مندی تجار دو كشور و با حل مشكلات اعتبارات اسنادی و گسترش خطوط حمل ونقل هوایی امكان همكاری های مشترك برای فعالان اقتصادی دو كشور وجود دارد.
رئیس اتاق ایران افزود: امروز در دوره جدید همكاری با ایران، فعالیت مشترك در كشورهای دیگر یا منطقه حوزه قابل توجهی است كه نقطه قوتی برای جمهوری اسلامی وسایر كشورها محسوب خواهد شد.
برپایه این گزارش، اندرو ولز معاون اتاق بازرگانی هنگ كنگ نیز در این دیدار تاكید كرد: اتاق های بازرگانی دو كشور نقش مهمی در گسترش همكاری های اقتصادی دارند.
مدیر كمیته آسیا و آفریقا اتاق بازرگانی هنگ كنگ گفت: ایران را به عنوان یك شریك با توانمندی و ظرفیت بالا برای كار مشترك در آینده به حساب می آید و هنگ كنگ هم دروازه ای برای ورود به بازار شرق آسیا است.
ولز اظهار داشت : هیات تجاری این كشور پس از رفع تحریم ها به ایران آمده اند تا زمینه ای را برای گسترش و پیشرفت همكاری های اقتصادی دو كشور فراهم سازند .
وی افزود: گفت وگو ها و نشست های رو در رو تجار و بازرگانان دو كشور در معرفی بافت اقتصادی هر دو كشور، شناخت و برقراری ارتباط حائز اهمیت است.
مدیر كمیته آسیا و آفریقا اتاق بازرگانی هنگ كنگ گفت: اتاق بازرگانی هنگ كنگ متشكل از چند اتاق است كه 70 درصد جمعیت كاری این كشور را در بر می گیرد و شركت های متنوع كه 95 درصد آنها اندازه شركت های كوچك و متوسط دارند و همچنین شعبه ها و نمایندگان شركت های بین المللی از اعضای اتاق بازرگانی محسوب می شوند.
وی زمینه های همكاری بین ایران و هنگ كنگ را حمل ونقل، كشاورزی، گردشگری، فرش، خدمات اعلام كرد.
براساس این گزارش ، اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق مشترك ایران وچین نیز در نشست تجار دو كشور گفت : موانع مالی و تسهیل دریافت روادید بازرگانان ایران و هنگ كنگ ضروری است تا برطرف شود
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران در جمع تجار ایران و هنگ كنگ بر لزوم رفع مشكلات بر سر راه فعالیت بازرگانان ایران در این بازار تاكید كرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، نشست تجاری ایران و هنگ كنگ امروز (دوشنبه) با حضور اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق مشترك ایران و چین، «اندرو ولز» مدیر كمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ كنگ در محل اتاق ایران برگزار شد.
فعالان اقتصادی و اعضای دو اتاق نیز در زمینه های منسوجات، فناوری اطلاعات، بانك و بیمه، سرمایه گذاری و تجارت الكترونیك با یكدیگر دیدار و راه كارهای توسعه مناسبات بین دو كشور را بررسی كردند.
اسدالله عسگراولادی در این نشست گفت: چگونگی آغاز روابط اقتصادی مستحكم و پایدار، فراهم آوردن شرایط تجاری مانند دریافت روادید تجاری برای سفر به هنگ كنگ و برقراری مناسبات بین بانكی برای گشایش اعتبار اسنادی از اولویت اصلی زیرساخت های تجاری بین دو كشور است.
اندرو ولز مدیر كمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ كنگ نیز در این نشست بر اهمیت تداوم ارتباط بعد از مذاكرات رو در رو تاكید كرد و گفت: دیدار فعالان بخش های تجاری و اقتصادی دو كشور و یافتن نقاط مشترك برای توسعه مناسبات، نخستین گام برای ایجاد فعالیت های تجاری بین دو كشور است، اما پیگیری و تعقیب اهداف برای رسیدن به نتیجه قابل لمس، گام بعدی و مهم محسوب می شود.
وی خبر از مذاكره اعضای اتاق هنگ كنگ با بانك خلق چین داد كه برای یافتن راهكاری مطمئن در جهت انجام مناسبات تجاری با ایران صورت گرفت و افزود: هنگ كنگ پس از نیویورك و لندن سومین مركز مالی دنیا به حساب می آید و انتظار می رود با اتصال این واحد های پولی و بانكی در تسهیل مناسبات تجاری بین دو كشور گام برداشته شود .
اندرو ولز، دیدار با محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی ایران و اهمیت ارتباط بین اتاق ایران و هنگ كنگ را یادآور شد و گفت: موقعیت ایران در منطقه، امكان صادرات كالاهای چینی به كشورهای حوزه قفقاز و همسایگان ایران را فراهم آورده و اتاق بازرگانی هنگ كنگ، تلاش می كند كه این فرصت را به اعضای این اتاق معرفی كند.
صادرات ایران به هنگ كنگ شامل: خشكبار،گوشت مرغ و مواد خوراكی، چرم و پوست، پلیمرها، سنگ آهن، سنگ های ساختمانی، مواد پلاستیكی و برخی مشتقات پتروشیمی ثبت شده و واردات از هنگ كنگ نیز شامل قطعات رایانه و ماشین های اداری، تجهیزات مخابراتی و قطعات مربوطه، ساعت، رادیو و ضبط صوت، ماشین آلات و قطعات برقی، پوشاك، لوازم خانگی و مدارهای الكترونیكی است.
بیش از 80 درصد از صادرات كشورمان به هنگ كنگ را خشكبار تشكیل می دهد و در سال 1385 برای نخستین بار هنگ كنگ بزرگترین وارد كننده خشكبار از ایران شد.
هنگ كنگ مركز تجارت جهانی در منطقه شرق آسیا و حوزه اقیانوسیه است و بسیاری از كشورها و شركت ها، مركز فعالیت های منطقه ای خود را در هنگ كنگ دایر كرده اند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا