ارائه طرح خط لوله واردات گاز از ایران به نهادهای پاکستانی

ارائه طرح خط لوله واردات گاز از ایران به نهادهای پاکستانی

وزارت نفت پاکستان طرح خط لوله واردات گاز از ایران را به مراجع نظارتی پاکستان ارائه کرده است.


به گزارش خبرگزاری ای پی پی از اسلام آباد، وزارت نفت پاکستان در انتظار تصویب طرح ساخت خط لوله گاز ایران_ پاکستان از سوی "کارگروه توسعه مرکزی" و "کمیته اجرایی شورای ملی اقتصاد" پاکستان است تا بتواند سرمایه خارجی برای ساخت خط لوله یادشده را تامین کند.
یکی از مسئولان ارشد وزارت نفت پاکستان در این زمینه گفت: طبق روال، جهت ارائه تقاضای رسمی برای اعتبار خرید، طرح پروژه باید از سوی نهادهای یادشده تصویب شود؛ وزارت نفت این طرح را ارائه کرده و در انتظار تصویب آن است.
این مقام مسئول اعلام کرد: پس از دریافت مجوز از سوی مراجع ذیربط، وزارت نفت پاکستان برای تامین مالی پروژه خط لوله ایران_پاکستان، با چین مذاکره می کند و سپس "کمیته مذاکره قیمت"، هزینه پیشنهادی پروژه را به پیمانکار پروژه، یعنی "شرکت خط لوله نفت چین"، اعلام می کند.
وی همچنین با اشاره به تاخیرهای چند ساله، اعلام کرد که برنامه زمانی پروژه خط لوله ایران پاکستان باید مورد بازنگری قرار گیرد و اعلام کرد که پاکستان هم اکنون نیز راه هایی جایگزین برای ادامه این پروژه را در دست اجرا دارد.
این مقام پاکستانی همچنین اعلام امیدواری کرد که ایران بپذیرد که در قرارداد خرید گاز، بازنگریهایی صورت گیرد.
وی با اظهار امیدواری نسبت به پایان بحران کمبود گاز در پاکستان در آینده نزدیک، گفت: اگر همه چیز به خوبی پیش برود، عرضه گاز ایران طی دو سال آغاز خواهد شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا