صنایع برزیل بیشترین افت در 3 سال اخیر را تجربه کرده اند

صنایع برزیل بیشترین افت در 3 سال اخیر را تجربه کرده اند

سرعت پیشرفت رکود در برزیل طی ماه‌های اخیر افزایش یافته است، به‌گونه‌ای که تولید محصولات صنعتی در ماه فوریه، 2.5 درصد نسبت به ماه ژانویه پایین‌تر بوده است.

 

به نقل از بلومبرگ و براساس آمارهای منتشرشده رسمی، رکود موجود در برزیل به عنوان بزرگترین اقتصاد آمریکای جنوبی، طی ماه‌های گذشته تشدید شده است.
این آمار تأکید می‌کند طی 12 ماه گذشته منتهی به ماه فوریه، تولید صنعتی در برزیل 9 درصد کاهش یافته که در این میان بخش خودروسازی، ماشین‌سازی و همچنین حوزه تولید محصولات الکترونیک در این کشور، بیشترین آسیب را دیده‌اند.
این آمار نشان می‌دهد که سرعت پیشرفت رکود در برزیل طی ماه‌های اخیر افزایش یافته است، به‌گونه‌ای که تولید محصولات صنعتی در ماه فوریه، 2.5 درصد نسبت به ماه ژانویه پایین‌تر بوده است.
به گزراش وزارت بازرگانی برزیل، از سوی دیگر در ماه مارس، صادرات برزیل نیز نسبت به مارس سال گذشته، 6 درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر واردات این کشور نیز به‌شدت کاهش یافته و 30 درصد سقوط کرده است که ازجمله دلایل این مسئله، کاهش خرید محصولات خارجی از سوی بخشی از جمعیت برزیل است که با کمبود منابع مالی مواجه هستند.
بنا بر این گزارش نشانه‌ای از بهبود رکود در برزیل به‌عنوان هفتمین اقتصاد بزرگ جهان وجود ندارد، به‌گونه‌ای که پس از رشد منفی 3.8 درصدی اقتصاد این کشور در سال گذشته پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری نیز با رشد منفی 3.6 درصدی روبرو باشد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا