گزارش روز؛

معاملات مثبت و پرتقاضا در گروه سیمانی

معاملات مثبت و پرتقاضا در گروه سیمانی

درگروه سیمانی اکثراً معاملات مثبت و پرتقاضایی را تجربه کردند. از ۳۱ نماد مورد معامله شده در این گروه، 21 نماد با صف خرید مواجه شدند . به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، به منظور رفع مشکل نقدینگی کارخانه ها، قیمت سیمان از ۱۵ تیرماه بین ۱۵ تا ۱۷ درصد افزایش می یابد .

 

 

بازار امروز نیز همچون روز گذشته با روندی نامتعادل و نزولی همراه شد اما با این تفاوت که روند منفی روز گذشته  نتوانست ادامه دار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری مهرآفرین، آنچه که در بازار سهام این روزها می‌توان به خوبی دریافت، این است که بازار همچنان در قالب انتظار و با بیم و امید نسبت به آینده گام برمی‌دارد، هرچند برخی تحلیل‌گران بازار، اصلاح شاخص کل را دور از انتظار نمی‌دانند، اما وجود عرضه‌کننده هیجانی سهام در کنار امیدواری به آینده باعث شده تا بورس این روزها شاهد معاملاتی متعادل با حجم و ارزش متوسط نسبت به حجم معاملات بازار در دو ماهه پایانی سال گذشته مواجه باشد.

امروز بازار سهام در گروه خودرویی‌ها، با وجود فشار عرضه به ویژه در گروه سایپا، شاهد حضور برخی حقوقی‌ها در کنار خریداران سهام بود. در این گروه ایران‌خودرو با تداوم حمایت حقوقی در دامنه نوسان مثبت قیمتی معامله شد. در این نماد امروز بیش از 91 میلیون سهم  مورد معامله قرارگرفت. همچنین نماد معاملاتی "خساپا" انتظار می رفت با توجه به جمع شدن صف های فروش در لحظات پایانی روز گذشته امروز دیگر سهامدار حقوقی فروشنده، دست از فروش سهام شرکت سایپا موجود در پرتفوی خود بردارد، اما امروز نیز تا لحظات پایانی معاملات شاهد صف فروش میلیونی از سوی فروشنده ها در این نماد بودیم و فقط در پایان ساعات معاملات این سهم بدون صف فروش ولی با کاهش قیمت بکار خود پایان داد.

این گروه در پایان معاملات روز جاری با استقبال خریدارن مواجه شد به طوری که نماد خگستر پس از بازگشایی و معامله در سقف قیمتی مجدداً تشکیل صف خرید داد همچنین نمادهای خکاوه، ورنا، خپویش، خاذین و خمحور با صف خرید به کار خود پایان دادند در حالی که نمادهای خفناور، خموتور، خچرخش، خوساز، خلنت و خساپا با بیشترین کاهش قیمت بکار خود پایان دادند.

درگروه سیمانی اکثراً معاملات مثبت و پرتقاضایی را تجربه کردند. از ۳۱ نماد مورد معامله شده در این گروه، 21 نماد با صف خرید مواجه شدند . به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، به منظور رفع مشکل نقدینگی کارخانه ها، قیمت سیمان از ۱۵ تیرماه بین ۱۵ تا ۱۷ درصد افزایش می یابد .

 

 

در گروه رایانه پس از رشدهای پی در پی اکثر نمادهای گروه و استراحت که انجام شد طی معاملات امروز مجددا شاهد افزایش قیمت سهام این شرکت ها بودیم. نماد های فن آوا، افرا نیز در سقف قیمتی معامله شدند. تنها نماد منفی این گروه رتاپ بود.

در گروه محصولات شیمیایی ، نماد تازه وارد ساینا با صف خرید 4 میلیونی و رشد قیمتی در محدوده 366 تومان معامله شد . در این گروه نمادهای ساینا ، شفارا، شپارس، جم و شلعاب باافزایش قیمت و نمادهای شسینا، وپترو و پاکشو با کاهش قیمت مواجه شدند. شپارس نماد بدون عرضه در این گروه بود.

در گروه خدمات فنی مهندسی که دو نماد رتکو و رمپنا در آن مورد داد و ستد قرار می گیرد و این دو نماد امروز برخلاف هم حرکت کرده بطوری که رتکو با کاهش قیمت بکار خود پایان داد.

در گروه لیزینگ ، وایران نسبت به دیگر نمادهای هم گروهی خود، با افزایش قیمت در حاشیه ۴ درصد مواجه شد .

در گروه بانک ها و موسسات اعتباری که برخی از فعالان بازار سرمایه از آن به عنوان گروهی که پتانسیل لیدر شدن را دارند، یاد می کنند، شاهد افت قیمت و مبادلاتی در محدوده منفی تابلو معاملات بودیم. به طوریکه در نماد معاملاتی بانک صادرات با حجم معاملات بیش از 32 میلیون سهمی شاهد رقابت فروش بین سهامداران حقیقی و حقوقی این بانک بودیم، "وتجارت" نیز از این قاعده مستثنی نبود و به روند نزولی خود ادامه داد. این گروه در حالی در روزهای مثبت بازار اشتیاقی برای رشد از خود نشان نمی دهند که در روندهای منفی پرچم دار افت قیمت سهام هستند. همچنین با توجه به خرید و فروش های حال حاضر سهام این گروه به نظر می رسد همچنان ریسک فروش سهامدار حقوقی پا بر جا باشد.

در گروه فلزات اساسی اکثر نمادها مثبت دادوستد شدند به استثناء فخوز، فولاژ، فخاس نمادهای فولای ، ذوب و فلوله با صف خرید مواجه شدند. در این گروه نماد ذوب با معامله حدود 75 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات این گروه را بخود اختصاص داد.

در گروه فرآورده های نفتی با وجود جمع آوری صف فروش پالایش نفت بندرعباس، معاملات این نماد در حاشیه منفی دنبال شد. نماد های شتران، شبهرن و شنفت تنها نمادهای مثبت این گروه به شمار می آمدند.

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز، با ۱۹ واحد رشد در رقم ۸۰۸۷۲ واحدی قرار گرفت. بیش از ۵۴% از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثناء معاملات بلوکی به ۱۲۰۶ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۳۱۱.۱ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۳۴۸ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز، با ۳ واحد رشد در رقم ۸۰۰ واحدی جای گرفت. بیش از ۵۰% از نمادهای فرابورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات فرابورس به استثنا معاملات بلوکی به ۱۹۶ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۵۴.۸ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۵۸ هزار میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات روز جاری، سه صنعت خودرو و قطعات ساخت ، سرمایه گذاریها و فلزات اساسی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند . بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص نیز توسط نمادهای جم ، فولاد ، خودرو ، وصندوق رقم خورد ، و در مقابل نمادهای شبندر ، کگل و خساپا با افت خود مانع افت بیشتر شاخص شدند .

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری مهرآفرین است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا