سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد:

پیش بینی درآمد ۵ میلیارد دلاری شرکت های پتروشیمی در سال جاری

پیش بینی درآمد ۵ میلیارد دلاری شرکت های پتروشیمی در سال جاری

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:پیش بینی شده در سال جاری حدود ۵ میلیارد دلار در بخش پتروشیمی در آمد نصیب کشور شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رمضانعلی سبحانی فر در تشریح جلسه دیروز با کمیسیون صنایع و معادن به خانه ملت گفت: در این جلسه برخی مسائل و مشکلاتی که بخش تولید به آن مبتلا است،بررسی و راهکارهای حل آن ارائه شد. همچنین  پیشنهادات اصلاحی کمیسیون و نمایندگان در خصوص لایحه بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس با بیان اینکه زنگنه وزیر نفت و معاونان آن در جلسه دیروز کمیسیون حضور یافتند، افزود: زنگنه گزارشی درباره بخش پتروشیمی و مسائل و مشکلات آن در سال 94 ارائه داد که پروژه های زیاد در سال گذشته و عدم درآمد مناسب سبب بدهی به پیمانکاران شده است.

سبحانی فر ادامه داد: ظرفیت تولید نفت در اسفند ماه سال گذشته به حدود 2 میلیون بشکه در روز افزایش یافته و در بخش پتروشیمی بسیاری از پروژه ها در سال 95 به بهره برداری می رسد که درآمدی حدود 5 میلیارد  برای کشور کسب می کند.

وی با بیان اینکه نرخ خوراک پتروشیمی ها یکی از مشکلات اصلی در سال گذشته بود، تصریح کرد: کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در این بخش تمایل زیادی دارند که با طراحی و برنامه ریزی مناسب زنجیره ارزش تولید تکمیل و سبب ایجاد ارزش افزوده بیشتر می شود.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا