شکوری به ماین نیوز خبر داد:

کمیسیون معدن به دنبال تعیین فرمول منطقی محاسبه حقوق دولتی

کمیسیون معدن به دنبال تعیین فرمول منطقی محاسبه حقوق دولتی

گروه معادن - طبق رای شورای عالی معادن به شماره 60/274030 مورخ 94/12/25 مقرر شده با عنایت به تبصره 4 ماده 12 قانون معادن، با توجه به تبصره 2 ماده 53 آیین نامه اجرایی قانون معادن، بهره‌برداران در زمان تعطیلی موقت معاف از پرداخت حقوق دولتی هستند.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره این تصمیم شورای عالی معادن اظهار کرد: معافیت معادنی که در تعطیلی موقت بسر می‌برند، موضوع جدیدی نیست بلکه پیشتر نیز مطرح بوده و اجرا می‌شد.

وی افزود: وقتی معادن تعطیلی خود را اعلام می‌کنند، از پرداخت حقوق دولتی معاف می‌شوند.

شکوری گفت: بدون شک زمانی که فعالیت یک معدن به دلیل برخی مسائل از جمله کاهش قیمت‌های جهانی توجیه اقتصادی ندارد، معاف از پرداخت حقوق دولتی در زمان تعطیلی خواهد بود.

به گفته وی، این موضوع تاثیر بسیاری بر بهبود شرایط معادن خواهد داشت.

شکوری با اشاره به وجود برخی مسائل در تعیین میزان حقوق دولتی تصریح کرد: بحث حقوق دولتی در کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران نیز در حال بررسی است.

وی معتقد است: میزان حقوق دولتی نباید حتی به صورت استانی تعیین شود زیرا شرایط هر معدن با معدن دیگر متفاوت بوده و تعیین میزان برابر برای حقوق دولتی کاری معقول نخواهد بود. به عنوان مثال استان یزد دارای معادن متعدد با شرایط متفاوت است، در نتیجه باید میزان حقوق دولتی برای هرکدام از این معادن براساس شرایط آنها تعیین شود.

شکوری اظهار کرد: کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران به دنبال فرمولی است که تمامی فاکتورهای موثر در محاسبه حقوق دولتی در آن آمده باشد، در نتیجه با استفاده از این فرمول هر معدن با توجه به شرایط مخصوص به خود حقوق دولتی متفاوت از معدن دیگر خواهد داشت.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا