محمد بن سلمان؛ آرامکو تا 2018 واگذار می‌شود

محمد بن سلمان؛ آرامکو تا 2018 واگذار می‌شود

در پی کاهش قیمت نفت و از طرف دیگر کسری بودجه 100 میلیارد دلاری عربستان، دولت این کشور در صدد فروش سهام آرامکو به بخش خصوصی است.

 

به نقل از بلومبرگ، در پی کاهش قیمت نفت و از طرف دیگر کسری بودجه 100 میلیارد دلاری عربستان، دولت این کشور در صدد فروش سهام آرامکو به بخش خصوصی است.
به نقل از شاهزاده محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان، حکومت سعودی قصد دارد با فروش تأسیسات نفتی خود، 52 میلیارد دلار کسب کند تا ضررهای ناشی از تجاوز نظامی به یمن و کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی را جبران کند. در همین خصوص محمد بن سلمان در مصاحبه با بلومبرگ در ریاض گفت: عرضه اولیه سهام و انتقال آن به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی آن را تبدیل به محل درآمد دولت عربستان خواهد کرد و نفت دیگر محل درآمد آن نخواهد بود. محمد بن سلمان همچنین از طرح کشورش برای تأسیس صندوق دو هزار میلیارد دلاری برای دوره پس از اتمام نفت خبر داد. به گفته محمد بن سلمان آرامکو تا سال 2018 به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که عادل فقیه، وزیر اقتصاد عربستان سعودی اعلام کرد: هزینه‌های دولت در سال 2015 با 13 درصد افزایش به 260 میلیارد دلار رسیده است که از این میزان 5 میلیارد و 300 میلیون دلار متعلق به هزینه‌های نظامی است.
خبر دیگر از عربستان اینکه پایگاه خبری صعده پرس یمن به نقل از یک مؤسسه تحقیقاتی امریکایی گزارش داد: ملک سلمان شاه عربستان قصد دارد در اقدامی غیرمنتظره به نفع فرزند 30ساله‌اش محمد بن سلمان از حکومت کناره‌گیری کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا