عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس:

«پول بابک زنجانی دست ضراب است»

«پول بابک زنجانی دست ضراب است»

عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس شورای اسلامی گفت: «رضا ضراب همکار و همدست و شریک بابک زنجانی است. از این رو وجود وی برای حل شدن پرونده بابک زنجانی ضروری است.»

امیرعباس سلطانی، با بیان این مطلب به سایت «انتخاب» اظهار کرد: یکی از مهره‌های مهم پرونده پیچیده زنجانی، رضا ضراب است. برای حل موضوع زنجانی، ضراب باید در دسترس باشد.

 
وی افزود: تا جایی که مشخص است، بابک زنجانی و رضا ضراب هیچ‌گاه از هم جدا نبودند؛ بلکه همدست و شریک هم بوده‌اند.

 
سلطانی با اشاره به تلاش‌هایی که برای بازگرداندن اموال بابک زنجانی شده، گفت: مقدار زیادی از پول‌ها و دارایی که از بابک زنجانی باید گرفته شود در دست رضا ضراب است. از این رو وجود رضا ضراب در حل این مسأله مهم است. شاید از این جهت که بسیاری در پشت پرده منتفع هستند، اقداماتی شده که دست ما به رضا ضراب نرسد. این موضوع پرونده را پیچیده‌تر کرده است.

 
وی با اشاره به اینکه رضا ضراب فردی کلیدی در جریان پرونده بابک زنجانی است، افزود: دارایی‌های زنجانی در حدود 5 میلیارد دلار تخمین زده شده است که بخش بسیار کوچکی از آن در داخل کشور است. بخش دیگر در جاهایی است که شاید رضا ضراب از آن خبر داشته باشد. برای همین، تا وقتی دسترسی به رضا ضراب وجود نداشته باشد با مشکل مواجه خواهیم شد.

 
سلطانی اضافه کرد: دارایی‌های کشف‌شده از بابک زنجانی بسیار پایین‌تر از رقم بدهی‌های وی است. در واقع زنجانی شرکای نامعلومی دارد که پول‌های اصلی نزد آنان است. یکی از این افراد، همین رضا ضراب است.

 
وی ادامه داد: بر اساس شواهد و قرائن هم بابک زنجانی تاکنون هیچ همکاری مؤثر و مفیدی برای حل شدن این موضوع انجام نداده است.

 
سلطانی تاکید کرد که اسناد مختلفی از همکاری و رابطه بین رضا ضراب و زنجانی وجود دارد و گفت: بر اساس اسنادی که وجود دارد این دو همکاری زیادی با هم داشته‌اند. به نظرم بخش عمده‌ای از گره پرونده بابک زنجانی به دست ضراب باز خواهد شد. طبق اسناد موجود بسیاری از پول‌هایی که باید پیگیری شود در اختیار رضا ضراب است. در واقع عمده پول‌های بابک زنجانی در دست رضا ضراب است؛ بنابراین باید از هر فرصتی برای بازگرداندن او استفاده شود.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا