مصرف گازوییل و مازوت در نیروگاهها پارسال ٣٢ درصد کاهش یافت

مصرف گازوییل و مازوت در نیروگاهها پارسال ٣٢ درصد کاهش یافت

مصرف گازوییل و مازوت در نیروگاههای کشور پارسال به ترتیب با رشد منفی ٣٢,١ و ٣٢.٣ درصدی به پنج هزار و ٧١٧ میلیون لیتر و ٦ هزار و ٨٠٠ میلیون لیتر رسید.

 

آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ظرفیت اسمی نصب شده نیروگاهی ایران در یک دهه گذشته دو برابر شده است، ایران اکنون رتبه نخست منطقه خاورمیانه و رتبه چهاردهم جهان را از نظر ظرفیت نیروگاهی دارد.
وی افزود: مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور، پارسال با رشدی ١,٠٧ درصدی از ٧٣ هزار و ١٤٩ به ٧٣ هزار و ٩٣٣ مگاوات رسید.
کردی تصریح کرد: از مجموع این ظرفیت ٢١,٤١ درصد به نیروگاههای بخاری، ٣٥.٠٨ درصد به نیروگاههای گازی، ١٥.١٧ درصد به نیروگاههای برق آبی، ١.٣٨ درصد به نیروگاه اتمی، ١.٠٤ درصد به نیروگاههای تولید پراکنده DG، سی و دو صدم درصد به نیروگاههای CHP و ٠.٥٩ درصد به نیروگاههای دیزلی تعلق دارد.
مدیر عامل شرکت توانیر عنوان کرد: پارسال ٧٨١ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شد که ٢٣,٩ درصد (١٨٧ مگاوات) آن در بخش گازی، ٦٣.١ درصد (٤٩٣ مگاوات) آن در بخش برق آبی و ١٢.٩ درصد (١٠١ مگاوات) آن در بخش تولید پراکنده بوده است.
وی درباره مصرف سوخت در نیروگاههای کشور نیز گفت: مجموع سوخت گاز مصرفی نیروگاههای کشور، پارسال با رشد ١٦,٦ درصدی به ٥٤ هزار و ٤١١ میلیون مترمکعب رسید.
کردی ادامه داد: مصرف گازوییل و مازوت (نفت کوره) در نیروگاههای کشور نیز در سال ١٣٩٤ به ترتیب با رشد منفی ٣٢,١ و ٣٢.٣ درصدی به پنج هزار و ٧١٧ میلیون لیتر و ٦ هزار و ٨٠٠ میلیون لیتر رسید.
مدیرعامل توانیر همچنین تولید ناویژه برق کشور در سال ١٣٩٤ را ٢٧٥ میلیارد و ٢٤ میلیون کیلووات ساعت اعلام کرد و افزود: از این مقدار، افزون بر ٢٦١ میلیارد کیلووات ساعت آن حرارتی و اتمی و مابقی برق آبی بوده است.
وی تصریح کرد: مجموع انرژی دریافت شده کشور، پارسال با رشد ١١ درصدی نسبت به سال پیش از آن به چهار میلیارد و ١٠٥ میلیون کیلووات ساعت و انرژی ارسال شده در همین مدت با رشد سه درصدی به ٩ میلیارد و ٦٩٦ میلیون کیلووات ساعت رسید.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا