تأکید وزیر نفت بر افزایش معاملات نفتی در بورس انرژی

تأکید وزیر نفت بر افزایش معاملات نفتی در بورس انرژی

مدیرعامل بورس انرژی پیشرفتهای تالار فیزیکی این بورس را نتیجه مدیریت ویژه بیژن زنگنه دانست و گفت: وزیر نفت بر برنامه ریزی بهتر و پیگیری جدی تر معاملات نفت و دیگر فرآورده های نفتی در بورس انرژی در سال ٩٥ تأکید کرد.

 

سیدعلی حسینی با اشاره به این که در سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، یکی از روشهای مستحکم سازی اقتصاد بویژه در حوزه نفت و گاز متنوع سازی فروش نفت از سوی وزارت نفت است، گفت: از اواخر سال ٩٢ فعالیت بورس انرژی در فروش محصولات با پایه انرژی شروع شد و شرکت ملی نفت از سال گذشته اقدام به فروش میعانات گازی کرد؛ همچنین بعضی فرآورده های نفتی به همین نسبت در بورس انرژی معامله می شود.
وی افزود: امیدواریم وزارت نفت بتواند سطح فروش خود را از کانال بورس انرژی به نحوی افزایش دهد که تنوع سازی ابزارهای فروش در نفت و فرآورده های نفتی به عنوان یک بند مورد اشاره در سیاستهای اقتصاد مقاومتی به درستی شکل گیرد.
مدیرعامل بورس انرژی ادامه داد: برای دستیابی به اهداف اشاره شده در سیاستهای اقتصاد مقاومتی، وزارت نفت و شرکت ملی نفت باید با یک برنامه ریزی منظم میزان فروش خود را از طریق بورس انرژی افزایش دهند.
وی با بیان این که معامله نفت خام در بورس انرژی هنوز شروع نشده اما وزیر نفت به دنبال توسعه فعالیت وزارت نفت در بورس انرژی است، تصریح کرد: تا همین امروز هم هرگونه پیشرفتی در تالار فیزیکی بورس انرژی حاصل شده نتیجه مدیریت و پیگیری ویژه وزیر نفت بوده است.
حسینی با اشاره به حاکم بودن بروکراسی بالا در تصمیمات دستگاههای دولتی، اظهار کرد: انتظار ما این است که چنانچه قرار است اقدام جدی در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی انجام شود این موانع با سرعت بیشتر پشت سر گذاشته شود به گونه ای که خیلی زمان بر نشود چون زمان رسیدن به اهداف به اندازه تحقق اهداف مهم است.
مدیرعامل بورس انرژی به جلسه ای که با حضور بیژن زنگنه در روزهای پایانی سال ٩٤ برگزار شد، اشاره کرد و گفت: وزیر نفت در این جلسه بر پیگیری جدی تر با برنامه ریزی بهتر در مورد معاملات نفت و دیگر فرآورده های نفتی در بورس انرژی در سال ٩٥ تأکید کرد.
حسینی با اشاره به فراهم بودن بستر لازم در بورس انرژی یادآور شد: البته باید میزان فروش افزایش یابد و تنوع در ابزارهای فروش به گونه ای جذاب شود که رینگ داخلی و صادراتی بتواند مشتریان بیشتری را به این بازار جذب کند.
وی تصریح کرد: اگر این استراتژی در دستور کار قرار گیرد ما به سرعت و تا پایان نیمه نخست سال می توانیم گام جدی در یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی برداریم ولی اگر این جدیت لازم وجود نداشته باشد شاید اجرای این موضوع مشمول مدت زمان طولاتی تری شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا