گزارش روز؛

قندی ها، لیدر شدند

قندی ها، لیدر شدند

نمادهای گروه قند و شکر که با تغییر جهت گروه خودرویی، به گونه ای لیدر این روزهای بازار محسوب می شوند نماد های قشیر، قشکر، قپیرا، قنیشا و قلرست با افزایش قیمت روبرو شدند در حالی که بیشترین حجم معاملات در این صنعت متعلق به نماد قثابت بود.

 

 

در اولین روز از دومین هفته سال 95 با توجه به فشار فروش در گروه خودرویی شاهد کاهش صف های خرید و حتی تشکیل صف های فروش در بعضی از نماد های این گروه بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری مهرآفرین، با توجه به اینکه در پایان معاملات هفته منتهی به 11 فروردین 95، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با 1261 واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم 81480 واحد رسید که این خود نشان حرکت مداوم و مثبت بازار می باشد. این در حالی است که اکثر کارشناسان نسبت به آینده بازار سرمایه خوش بین بوده و انتظار رشد شاخص ها و قیمت ها را دارند.

در گروه رایانه نمادهای مرقام و مداران با افزایش تقاضا و استقبال خوب سهامداران حقیقی خود با معاملات مثبت مواجه شدند. معاملات این گروه بطور کلی بصورت متعادل دنبال شدند.

در گروه محصولات شیمیایی، نماد تازه وارد ساینا که از زمان عرضه اولیه تا امروز بازدهی حدود ۵۵ درصدی را برای سهامدارانش به ارمغان آورده است، و با صف خرید ۳ میلیونی و رشد قیمتی در محدوده ۳۳۲ تومان معامله می شد. وپترو پس از جابجایی نزدیک به ۱۰ میلیون معامله، در قیمت ۲۳۵ تومان صف خرید حدود 10 میلیونی تشکیل داد . شپارس دیگر نماد همراه با صف خرید در این گروه بود .

در گروه خدمات فنی مهندسی که دو نماد رتکو و رمپنا در آن مورد داد و ستد قرار می گیرد و این دو نماد امروز برخلاف هم حرکت کرده بطوری که رمپنا با کاهش قیمت بکار خود پایان داد.

گروه های انبوه سازی که با فشار فروش مواجه شد و اکثر نماد های این گروه با کاهش قیمت مورد معامله قرار گرفتند بطوری که بجز نماد های وآذر،ثپردیس، ثباغ و ثفارس بقیه نماد های با معاملات منفی بکار خود پایان دادند.

در گروه استخراج کانه های فلزی نمادهای کاما،کبافق و کروی  با افزایش تقاضا و تشکیل صف خرید  همراه شدند. در حالی که بقیه نمادها با کاهش قیمت بصورت متعادل و منفی مورد معامله قرار گرفتند.
 

در گروه فلزات اساسی که اکثراً با افزایش قیمت روبرو شدند فاسمین، فسرب و فرآور با افزایش قیمت و تشکیل صف خرید بکار خود پایان دادند در حالی که در این گروه نماد های فخاس، هرمز، فولاد، فولاژ و فخوز با کاهش قیمت همراه بودند.

در گروه بانکی علی رغم جو منفی در این گروه، وکار و وکوثر در قیمت ۲۹۵ و 189 تومان صف خرید کوچکی تشکیل دادند. در گروه سرمایه گذاریها نیز صف خرید وساپا پس از دادوستد پر حجم 236 میلیون سهمی در قیمت 280 تومان عرضه شد .

درگروه خودرو و ساخت قطعات نمادهای خودرو و خپارس متعادل معامله می شدند. نمادهای خاذین، خمحور، خپویش صف خرید داشتند. خفناور، خوساز نزدیک به حاشیه قیمتی مثبت امروز در حال انجام معامله بودند. نماد خساپا پس از جابجایی نزدیک به 77 میلیون معامله، در قیمت ۱۵۹ تومان حدود 60 میلیون صف فروش تشکیل داد.

در گروه فرآورده های نفتی شاهد معاملات مثبت در اکثر نمادهای این گروه بودیم . نفت پارس نسبت به دیگر هم‌گروهی‌های خود در حاشیه ۴ درصد مثبت با افزایش قیمت مواجه شد. این درحالی بود که پالایش نفت بندر عباس که سود هر سهم سال مالی منتهی به اسفند ٩٥ را مبلغ١٥٠ریال اعلام کرده است، بدون محدودیت نوسان بازگشایی شد و باکاهش قیمت نسبت به قیمت پایانی به کار خود پایان داد.

نمادهای گروه قند و شکر که با تغییر جهت گروه خودرویی، به گونه ای لیدر این روزهای بازار محسوب می شوند نماد های قشیر، قشکر، قپیرا، قنیشا و قلرست با افزایش قیمت روبرو شدند در حالی که بیشترین حجم معاملات در این صنعت متعلق به نماد قثابت بود.

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز ، با ۵۶ واحد رشد در ارتفاع ۸۱ هزار و ۵۳۶ واحدی ایستاد . بیش از ۴۵% از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثنای معاملات بلوکی به ۱۱۹۳ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۳۱۷.۷ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۳۵۱ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز ، با ۴ واحد کاهش در رقم ۸۰۹ واحدی متوقف شد . بیش از ۵۲% از نمادهای فرابورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات فرابورس به استثنای معاملات بلوکی به ۱۵۰ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۴۵.۸ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۵۹ هزار میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات روز جاری، سه صنعت خودرو و قطعات ساخت ، سرمایه گذاریها و فرآورده های نفتی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند . بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص نیز توسط نمادهای حکشتی ، فارس ، تاپیکو ، پارسان رقم خورد و در مقابل نمادهای فولاد ، خساپا و همراه با افت خود مانع افت بیشتر شاخص شدند .

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری مهرآفرین است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا