رئیس سازمان بورس:

سازمان بورس ایران عضو "آیسکو" شد/ پیش بینی ۹۵ و توضیح درباره ۲ صنعت مهم

سازمان بورس ایران عضو

رییس سازمان بورس از عضویت سازمان بورس ایران در "آیسکو" برای اولین بار خبر داد و با پیش بینی کلی بازار سرمایه در سال ۹۵ درباره تکلیف نرخ خوارک ۸ سنتی پتروشیمی ها و شائبه حمایت از صنعت خودرو پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درپی آغاز دومین هفته کاری بورس در سال جدید، ظهر امروز محمد فطانت به همراه جمعی از مدیران سازمان بورس به تالار معاملات واقع در خیابان حافظ رفت تا ضمن بازدید از تالار و حضوری کوتاه در جمع سهامداران ، با مدیران ارکان بازار سرمایه و کانون ها هم دیدار نوروزی داشته باشد.

خبر مهم برای بازار سرمایه ایران و سرمایه گذاران خارجی

وی در این بازدید خبر مهمی داد که می تواند که ضمن رفع تعلیق عضویت بورس تهران در فدراسیون جهانی بورس ها، زمینه ساز اطمینان سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار سرمایه ایران باشد. چرا که یکی از موارد قابل اعنتا برای سرمایه گذاران خارجی ، رعایت استانداردهای جهانی در بورس کشورهایی چون ایران است.

براساس این گزارش، فطانت در این بازدید و در جمع خبرنگاران و سهامداران طبقه اول تالار معاملات حافظ اظهار داشت: بازار سرمایه ایران با شروع مبارکی در سال جدید همراه شده و بعد از سال ها تلاش و پیگیری، این بازار با سابقه دیرینه برای اولین بار عضو سازمان بین المللی کمیسیون های اوراق بهادار (آیسکو) شد.

وی ادامه داد: "آیسکو" در جلسه اخیری که در لیما پایتخت پرو برگزار شد از سازمان بورس و اوراق بهادار ایران دعوت کرده تا درخواست عضویت را ارایه دهد.

پیش بینی بازار در سال 95

این مقام مسئول در پاسخ به سئوالی درباره پیش بینی بازار سهام در سال 95 هم گفت: سازمان بورس نهاد ناظر بوده و نمی تواند در باره چنین مواردی اظهار نظر کند اما با توجه به رویدادهایی مانند اجرای برجام و پیش بینی های از رشد اقتصادی ایران و حضور و فعالیت سهامداران و تحلیل گران، سال 95 می تواند سال بازار سرمایه باشد.

فطانت افزود: سازمان بورس درحالی دخالتی در نوسانات شاخص ها و قیمت ها ندارد که همه تلاش خود را برای احقاق حقوق صاحبان سهام و رفع مشکلات و ابهامات صنایع کرده و خواهد کرد. در این میان اقدامات لازم برای توسعه بازار سرمایه از طریق امکانات بازار پول و تسویه بدهی دولت به پیمانکاران با انتشار اسناد خزانه اسلامی ادامه خواهد یافت.

تکلیف نرخ خوارک 8 سنتی در صورت های مالی پتروشیمی ها و واکنش به یک شائبه

وی در واکنش به سئوالی مبنی براینکه آیا تکلیف محاسبه نرخ خوراک 8 سنتی از اول سال گذشته در صورت های مالی شرکت های پتروشیمی مشخص شده یا خیر؟ گفت: این موضوع هنوز مشخص و روشن نشده است.

دبیر شورای عالی بورس در مورد شائبه دخالت و حمایت سازمان بورس از صنعت خودرو هم گفت: سازمان بورس هرگز دخالتی در معامله سهام شرکت ها و گروه ها و همچنین توصیه برای خرید، فروش و نگهداری سهام نکرده و نخواهد کرد. این سازمان نهاد ناظر و نظاره گر تحولات مربوط به صنایع و گروه ها است.

به گفته فطانت ، سهام همه گروه ها از جمله خودرو، تابعی از شرایط اقتصادی و رفتار سهامدارانا حقیقی و حقوقی است.

وی در حالی به طرح سئوالی درباره طرح دوباره شایعه استعفا از ریاست سازمان بورس سکوت کرد و لبخندی کوتاه زد که با اعلام امیدواری تحقق اصول اقتصاد مقاومتی در سال جاری گفت: علاوه بر ادامه پذیرش شرکت‌های متوسط و کوچک و با هدف توسعه بازار سهام ، از طریق توسعه ابزارهای مشتقه مانند بازار آتی ارز ،برای  تحقق اقتصاد مقاومتی در بازار سرمایه ایران اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا