در بازار روز شنبه ثبت شد؛

رشد آرام شاخص

رشد آرام شاخص

شرکت پالایش نفت بندرعباس در دوره 12 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 94، مبلغ 52 میلیارد و 537 میلیون ریال زیان خالص کسب کرد و بر این اساس معادل چهار ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشت.


در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل بورس با رشدی آرام مواجه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه داد و ستدهای نخستین روز کاری هفته شاخص کل بورس 56 واحد بالا رفت وبه عدد 81 هزار و 536 رسید.

گفتنی است در روز جاری بیش از یک میلیارد و 199 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش سه هزار و 198 میلیارد ریال در 103 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.

همچنین در روزی که گذشت کشترانی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاپیکو و گسترش نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص شد این متغیر را رقم زدند. در مقابل نمادهای فولاد مبارکه، سایپا و ارتباطات سیار با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

گفتنی است در روز جاری شاخص بازار اول در حالی 176 واحد افت کرد که شاخص بازار دوم رشدی یک هزار و 408 واحدی را ثبت کرد.

بر اساس این گزارش، امروز گروه‌های خودرو، سرمایه‌گذاری‌ها و فرآورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای نیروکلر، بیمه پارسیان، باما، افست، ملی سرب و روی، کنتورسازی ایران و فرآوری مواد معدنی ایران بود. این در حالی بود که نمادهای سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، کمک فنر ایندامین، صنایع ریخته گری ایران، سیمان قائن، قطعات اتومبیل ایران، چرخشگر و فنرسازی زر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سهامداران در روز شنبه برای خرید سهام کنتورسازی ایران، اوراق مشلارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت صرمیه گذاری صندوق کارکنان نفت،سهام تولید محور خودرو،سایپا آذین، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی و سرمایه گذاری بهمن بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

این در حالی بود که سهامداران سایپا، سایپا دیزل، زامیاد، پارس خودرو، سرمایه گذاری رنا، تاپیکو و سیمان فارس نو برای خروج از این سهام ، سنگین ترین عرضه ها را داشتند.

در پایان معاملات روزی که گذشت سایپا با معامله 236 میلیون سهم به ارزش 673 میلیارد ریال و ایران خودرو با معامله 90 میلیون سهم به ارزش 382 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا