رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی اعلام کرد:

پیش بینی وضعیت بازار سرمایه در سال ۹۵ و زمان اقدام عملی خارجی ها

پیش بینی وضعیت بازار سرمایه در سال ۹۵ و زمان اقدام عملی خارجی ها

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی با اعلام پیش بینی وضعیت بازار سرمایه در سال جدید گفت: اقدامات عملی سرمایه گذاران خارجی در بهترین حالت طی نیمه دوم ۹۵ اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی سنگینیان درباره وضعیت بازار سرمایه در سال جدید به پیش بینی های بانک مرکزی و صندوق بین المللی پول از رشد حدود 5 درصدی اقتصادی اشاره کرد و گفت: شرایط اقتصادی نسبت به سال 94 بهتر خواهد بود و گشایش های انجام شده درآمدهای ارزی دولت را از محل صادرات نفت افزایش می دهد. همچنین معاملات تجاری و نقل و انتقال پول و صادرات کالا تسهیل و امکان تامین مالی خارجی زیاد می شود.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها، سال جدید از لحاظ اقتصادی سال مناسبی بوده و به تبع آن سال بهتری هم برای بازار سرمایه خواهد بود. بنابراین بازار سرمایه از نظر حجم معاملات و توان مالی و کارآیی عملیاتی، سال بهتری را پیش رو خواهد داشت. همچنین پیش بینی می شود رشد شاخص بورس نیز در سال جاری وضعیت بهتری داشته باشد.

سنگینیان درباره سال 94 هم گفت: سال گذشته سال سختی برای اقتصاد کشور بود. بطوری که کاهش درآمدهای نفتی سبب شد رکود اقتصادی به بخش های مختلف اقتصادی سرایت کند، ضمن اینکه کاهش بودجه دولت و نگرانی هایی که از محل ورشکستگی بانک ها و شکنندگی سیستم بانکی کشور ایجاد شده بود، باعث شد سرمایه گذاران سال خوبی را در سال 94 پشت سر نگذارند.

وی افزود: سال گذشته کورسوی امیدی برای ورود سرمایه گذاری خارجی وجود داشت که هم به نفع بازار سرمایه و هم صنعت بود اما این امر نیزکارآیی چندانی نداشت. به هرحال طبیعی است سرمایه گذاری ها به سرعت اتفاق نیفتد زیرا بسترهای لازم برای ورود سرمایه گذاران خارجی هنوز آماده نیست به طوری که نهادهای مالی خارجی و مشخصا بانک ها در کشور هنوز فعال نشده اند.

سنگینیان با تاکید بر اینکه دوره ارزیابی سرمایه گذاران خارجی آغاز شده، افزود: در بهترین حالت، اقدامات عملی سرمایه گذاران خارجی در نیمه دوم سال 95 اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا