در پی زیان سنگین و ناتوانی در بازپرداخت بدهی؛

رئیس هیات مدیره فولادساز چینی خودکشی کرد!

رئیس هیات مدیره فولادساز چینی خودکشی کرد!

گروه صنایع معدنی >فولاد - در پی بدهی و زیان سنگین شرکت فولادسازی دانگبی (Dongbei)، رئیس هیات مدیره این شرکت خودکشی کرد!

به گزارش ماین نیوز، گروه فولاد خاص دانگبی که کارخانه آن در شمال شرقی چین واقع است با بدهی و زیان سنگینی معادل (رویترز: 123 میلیون دلار، فایننشیال تایمز: 131 میلیون دلار) مواجه شده است و خبر این زیان سنگین و عدم توانایی شرکت در پرداخت بدهی‌ها درست چند روز بعد از خودکشی رئیس هیات مدیره منتشر شد.

پیشتر شرکت دانگبی درخواست دریافت تسهیلات اعتباری به منظور پرداخت بدهی خود را ارائه کرده بود که با این وجود نتوانست موافقت لازم برای دریافت این تسهیلات اعتباری را دریافت کند.

شرکت دانگبی با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که جسد یانگ هوآ، 53 ساله و رئیس هیات مدیره این شرکت روز پنجشنبه هفته قبل توسط پلیس دالیان پیدا شده است. علت مرگ آقای هوا نیز خودکشی تشخیص داده شده است. یک منبع آگاه در پلیس دالیان نیز خودکشی آقای هوا را تائید کرد. این شرکت در عین حال اعلام کرد که خودکشی رئیس هیات مدیره تاثیری بر فعالیت‌های این فولادساز نخواهد داشت.

آقای یانگ در آوریل 2015 به شرکت دانگبی ملحق شد در حالی که پیش از آن و از اوایل دهه 90 به عنوان معاون رئیس هیات مدیره آنشان استیل فعالیت کرده بود.

رکود اقتصادی چین و مازاد تولید موجود در چین، باعث زیان سنگین و تعطیلی بسیاری از فولادسازان این کشور شده است. فولادسازان چین برای پرداخت بدهی‌های معوق و جبران زیان خود درخواست وام اعتباری می‌کنند اما مشخص نیست که این درخواست آنها از سوی اعتباردهندگان مورد موافقت قرار می‌گیرد یا خیر.

دانگبی روز جمعه هشدار داده بود که این شرکت احتمالا نخواهد توانست بدهی خود را سر موقع پرداخت کند.

محاسبات رویترز نشان می‌دهد که مجموع فولادسازی دانگبی به 1.06 میلیارد دلار می‌رسد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا